Quantcast
13-jarige kraakt \'onmogelijke\' Tetris NES na 34 jaar
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

13-jarige kraakt \'onmogelijke\' Tetris NES na 34 jaar

Jan 02, 2024 11:06 PM

De NES-versie van Tetris, die al 34 jaar lang als onmogelijk werd beschouwd om te verslaan, is eindelijk overwonnen. De dertienjarige Willis "Blue Scuti" Gibson heeft als eerste het onvoorstelbare klaargespeeld door level 157 te bereiken en de 'final killscreen' te halen. Deze prestatie volgt na de introductie van een nieuwe techniek genaamd 'rolling', waarmee spelers voorbij de eerdere onmogelijke levels konden komen. Terwijl Blue Scuti de strijd aanging met de huidige Classic Tetris-wereldkampioen Justin "Fractal" Yu, slaagde hij erin om de game te 'verslaan' door dit nieuwe niveau te bereiken, hoewel hij het eerste verwachte crashpunt miste. Dit markeren we als een historisch moment voor de Tetris-community die uitkijkt naar nieuwe uitdagingen, misschien zelfs tot level 255, de theorie waar spelers terugkeren naar Level 0. Het is een spannende tijd voor Tetris-fans die blijven streven naar nieuwe records.

Wat is de techniek 'rolling' in Tetris?

'Rolling' is een techniek die wordt uitgevoerd door de onderkant van de controller op een bepaalde manier te gebruiken, waardoor spelers snellere bewegingen kunnen maken en niveaus kunnen halen die voorheen als onhaalbaar werden beschouwd.

Tetris is een legendarisch puzzelspel dat voor het eerst werd uitgebracht in 1984. Het is ontworpen door de Russische software-ingenieur Alexey Pajitnov. Het spel heeft sindsdien verschillende versies en variaties gezien op meerdere platformen, waaronder de NES-versie uit 1988 die door vele Tetris-liefhebbers als een van de klassiekere versies wordt gezien. Zijn eenvoudige, maar verslavende gameplay waarbij spelers moeten passende blokken in lijnen plaatsen, maakte het tot een wereldwijd fenomeen. Dit recente nieuws over het verslaan van de voorheen 'onmogelijke' NES-versie toont aan hoe toegewijd de Tetris-gemeenschap is en hoe het spel nog steeds relevant en uitdagend blijft voor spelers van alle leeftijden.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons


Login or register to join the conversation
Mr. Bison Mr. Bison commented on: 2024-01-03 00:30:07
The kid's a natural – Willis Blue Scuti Gibson rewriting the 'Tetris' history books at 13 is wild. This rolling technique is like discovering a warp pipe in Super Mario decades after you thought you knew every level by heart.
Sephiroth Sephiroth commented on: 2024-01-03 00:30:07
Blue Scuti's achievement is a testament to how a fresh perspective can breathe new life into classic challenges; it's fascinating that an old-school game like NES Tetris can still deliver such an exciting saga. This rolling technique isn't just changing the game—it's an evolution in playing strategy that could trickle down to influence how we tackle other retro titles.
Stimpy Stimpy commented on: 2024-01-03 00:20:07
Wow, Gibson's triumph is a testament to how classic games like Tetris continue to evolve alongside their players. It just goes to show, no matter how old the game, fresh tactics like rolling can flip the script and open up a whole new level of play—literally
Bekijk meer artikelen