2023 verrassing: nieuwe Switch met 8-inch LCD verschijnt

Jan 26, 2024 8:38 AM

Er is een gerucht dat er een opvolger voor de Nintendo Switch in aantocht is. Volgens analist Hiroshi Hayase zal het apparaat dit jaar verschijnen met een 8-inch LCD-scherm, een flinke sprong van het huidige 6,2-inch scherm. Dit scherm zou van invloed zijn op de verhoogde productie van LCD-panelen. Hoewel Nintendo eerder een versie met OLED-scherm heeft gelanceerd, lijkt de focus voor de volgende generatie weer op LCD te liggen. Geruchten suggereren dat de nieuwe console in het najaar zou kunnen verschijnen, maar een officiële aankondiging van Nintendo moet nog volgen. Voor fans blijft het spannend wanneer meer details bekend zullen worden.

Wat zijn de verwachte specificaties van de nieuwe Nintendo Switch opvolger?

Hoewel er nog geen officiële aankondiging is gedaan, wijst het gerucht op een apparaat met een groter 8-inch LCD-scherm. Verdere specificaties moeten nog worden bekendgemaakt door Nintendo.

De Nintendo Switch is sinds de lancering in maart 2017 immens populair en heeft zich onderscheiden door zowel draagbaarheid als de mogelijkheid om games op een tv te spelen. Daarnaast kreeg het systeem erkenning voor zijn innovatieve Joy-Con controllers en een sterke bibliotheek van zowel first-party titels, zoals "The Legend of Zelda: Breath of the Wild" en "Mario Kart 8 Deluxe", als third-party games. De verwachtingen voor de volgende generatie console zijn hooggespannen, vooral door de succesvolle verkoop en populariteit van de huidige modellen, waaronder de originele Switch, de Switch Lite en de recentere Switch OLED-model.