2XKOs ontwikkelaars pakken spelerzorgen aan over lange combo-problemen
Aug 12, 2024 1:15 PMIn de recente feedback over 2XKO, de nieuwe vechtgame van Riot Games, blijkt dat spelers verdeeld zijn over de lange combos die in de alpha test zijn ontdekt. Aan de ene kant zijn er gamers die de uitdaging van 15+ seconden durende combos interessant vinden, terwijl anderen het frustrerend vinden om lange periodes zonder controle te zijn. Game director Shaun Rivera heeft aangekondigd dat het team de feedback van de spelers serieus neemt en werkt aan aanpassingen om de gameplay te verbeteren. Het doel is om een balans te vinden tussen uitdagende gameplay en het vermijden van al te lange periodes van onvermogen.
Waarom zijn lange combos in vechtgames tegenwoordig zo omstreden?Lange combos zijn controversieel omdat ze de speelervaring van spelers sterk kunnen beïnvloeden. Terwijl sommige spelers genieten van het technische aspect en de mogelijkheid om langdurige combinaties uit te voeren, ervaren anderen het als frustrerend wanneer ze weinig controle hebben over de uitkomst van een gevecht. Dit heeft geleid tot discussies over hoe lange combos de toegankelijkheid van vechtgames kunnen beïnvloeden, vooral voor nieuwkomers.
2XKO, dat ook bekend staat als Project L, is een vechtgame van Riot Games. Het combineert elementen van tag-teams met individuele karaktervaardigheden, vergelijkbaar met games zoals Marvel vs. Capcom. De game lijkt zich te richten op zowel hardcore fans van vechtgames als nieuwkomers, wat de noodzaak om een evenwichtige en toegankelijke gameplay te creëren verder benadrukt.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It's great to see developers like Keits and Rivera actively engaging with player feedback, especially on such a critical aspect as combo length balance. Striking that sweet spot between exhilarating gameplay and player agency will definitely be key to making 2XKO appealing to both seasoned and new players alike
It’s intriguing to see developers like Keits and Rivera really leaning into player feedback to shape their game mechanics—finding that sweet spot between flashy combos and player agency is no small feat. Balancing accessibility with competitive depth is vital, especially when drawing in fans from such established titles as League of Legends and Valorant
It’s great to see developers so in tune with player feedback, especially when it comes to striking that balance between flashy combos and keeping the gameplay engaging. If they can refine these mechanics, 2XKO has the potential to appeal to both hardcore players and newcomers alike—definitely something to keep an eye on