De acteur Tony Todd, de stem van Venom in Marvel's Spider-Man 2 voor de PlayStation 5, heeft verrassend nieuws gedeeld tijdens Fan Expo San Francisco: maar liefst negentig procent van zijn opgenomen dialogen voor de game zouden niet gebruikt zijn. Waarom het gros van zijn werk niet te horen is in het uiteindelijke spel, blijft onduidelijk. De speculaties lopen uiteen van een laatste aanpassing in het verhaal tot aan het bewaren van materiaal voor toekomstige uitbreidingen of een spin-off. Desondanks was senior narrative director Jon Paquette zeer tevreden over Todd's bijdrage. Marvel's Spider-Man 2, ontwikkeld door Insomniac Games, is alleen voor de PS5 uitgebracht en volgens een recensie van Erik Nusselder een waardig vervolg vol met vertrouwd goede elementen. Insomniac Games is momenteel ook bezig met een Wolverine-game.

Waarom is het overgrote deel van Tony Todd's dialogen als Venom niet gebruikt in Marvel's Spider-Man 2?

De exacte reden waarom zo veel van het ingesproken materiaal niet gebruikt is, is niet bekend gemaakt. Het kan gaan om creatieve beslissingen, zoals veranderingen in het verhaal, of de intentie om materiaal te sparen voor een uitbreiding of een nieuwe game.

Marvel's Spider-Man 2 borduurt voort op het succes van de voorganger en biedt fans wederom een dynamische en meeslepende ervaring. De game die exclusief op de PlayStation 5 is verschenen, geeft spelers de kans om als de iconische webslingeraar door New York te zwaaien en stelt Venom ditmaal centraal als een van de belangrijkste antagonisten. De keuze om Tony Todd, bekend van zijn rol als de horroricoon Candyman, als de stem van Venom te casten, wordt door veel fans als een schot in de roos gezien, ondanks het feit dat veel van zijn werk dus niet in de finale game terecht is gekomen. Dit voedt de opwinding en de geruchtenmolen over wat Insomniac Games nog meer in petto kan hebben voor het Spider-Man universum.