Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

Activision bevestigt generatieve AI in Call of Duty na kritiek

Feb 25, 2025 12:15 PM

Activision heeft toegegeven dat het generatieve AI gebruikt in de ontwikkeling van Call of Duty: Black Ops 6, dit komt na controverse rond een afbeelding van een Zombie Santa loading screen. Spelers merkten meerdere onnauwkeurigheden op in de afbeeldingen, waaronder het beeld van ‘Necroclaus’ met maar liefst zes vingers. Activision heeft nu een vage kennisgeving toegevoegd op Steam dat vermeldt dat AI-tools zijn gebruikt voor sommige in-game assets. Deze onthullingen zorgen voor bezorgdheid binnen de gaming gemeenschap over de ethische implicaties van AI in de game-industrie, vooral na het feit dat veel kunstenaars zijn ontslagen en vervangen door AI-methoden. Het gebruik van generatieve AI blijft een heet hangijzer binnen de videospellen- en entertainmentindustrie, die te maken heeft met grote ontslagen en kritiek van spelers en makers.

Wat zijn de gevolgen van het gebruik van generatieve AI in games zoals Call of Duty: Black Ops 6?

Het gebruik van generatieve AI kan leiden tot een vermindering van banen voor traditionele kunstenaars en invloedrijke creativiteit in de game-ontwikkeling. Dit kan ook ethische vragen oproepen over de kwaliteit van content en het eigendom van creatief werk. Spelers maken zich zorgen dat AI de unieke touch en het artistieke vakmanschap van menselijke kunstenaars niet kan vervangen.

Call of Duty: Black Ops 6 is een vervolg in de populaire Call of Duty-franchise die zich richt op zowel singleplayer- als multiplayer-ervaringen, en de franchise is bekend om zijn intense gameplay en innovatieve functies. Het gebruik van AI in deze context roept vragen op over de toekomst van game-ontwikkeling, vooral omdat deze technologie steeds meer wordt geïntegreerd in de creatie van visuele content, wat de aard van creatief werk zou kunnen veranderen.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons

Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen