Activision heeft uitleg gegeven over de werking van matchmaking in de multiplayer van Call of Duty. De ontwikkelaar benadrukt dat een lagere ping, die staat voor een betrouwbare en snelle internetverbinding, cruciaal is voor een goede speelervaring. Bij matchmaking wordt er naast ping ook gekeken naar vaardigheid van spelers en diversiteit in speellijsten, modi en kaarten. Ook het platform en inputtype, en de status van voice chat worden meegewogen. Dit alles moet zorgen voor snellere matchmaking en een competetieve en stabiele spelomgeving. De trailer voor het tweede seizoen van Call of Duty: Modern Warfare 3 en Warzone toont nieuwe maps en modi, met onder andere een modus geïnspireerd door The Walking Dead: The Ones Who Live.

Hoe werkt de matchmaking in Call of Duty?

Matchmaking in Call of Duty is gericht op het creëren van een stabiele en plezierige ervaring waarbij ping centraal staat, gevolgd door andere factoren zoals vaardigheid, diversiteit in gameplay, platformkeuze, invoermethode en voice chat beschikbaarheid. Dit proces zorgt ervoor dat spelers snel terecht kunnen in competetieve en evenwichtig samengestelde matches.

Call of Duty is een first-person shooterreeks van Activision die bekendstaat om zijn meeslepende singleplayercampagnes en zeer populaire multiplayermodus. Van klassieke oorlogsscenario's tot futuristische gevechten, de serie heeft een breed scala aan thema's en settings aangeboord. Het implementeren van een efficiënt matchmaking systeem is cruciaal om de online community actief en betrokken te houden. Dit nieuws omtrent de matchmaking en het aankomende seizoen is daarom belangrijk voor zowel nieuwe als ervaren spelers die uitkijken naar de nauwe samenwerking tussen de verschillende elementen van Call of Duty's multiplayer.