De sequel van Let it Die, genaamd Let it Die: Inferno, komt op 4 december uit en maakt gebruik van aanzienlijke generatieve AI bij de ontwikkeling. Dit is opvallend omdat de game van Suda51's Grasshopper Studio, dat in 2016 met het eerste deel kwam, nu geheel is ontwikkeld door Supertrick Games. Inferno introduceert veranderingen in de gameplay, zoals PvEvP, waarbij real-time multiplayer een belangrijker aspect wordt. Het gebruik van AI is nu openbaar gemaakt op de Steam-pagina van de game, en omvat elementen zoals in-game stemmen, muziek, en graphics. Dit kan een grote impact hebben op de totale ervaring van de speler.

Hoe beïnvloedt het gebruik van AI in games zoals Let it Die: Inferno de spelerservaring?

Het gebruik van AI kan de creativiteit en efficiëntie in game-ontwikkeling bevorderen, wat resulteert in unieke en dynamische content. Echter, sommige spelers kunnen zich zorgen maken over de authenticiteit en de invloed die AI heeft op de creatieve processen. Deze zorgen kunnen hun beslissing om de game te kopen beïnvloeden.

Let it Die is een actiegame die bekend staat om zijn bizarre stijl en uitdagende gameplay. De eerste game combineerde elementen van actie met basisinfiltratie en asymmetric multiplayer. Hoewel de opvolger, Deathverse, niet goed presteerde, lijkt Let it Die: Inferno nieuwe mogelijkheden te verkennen door gebruik te maken van AI-technologieën, wat de verwachtingen rondom deze sequel verhoogt.