Akuma Verschijnt in Street Fighter 6: Fans Ontdekken Geheime Supers

May 22, 2024 9:50 PM

Akuma is net gelanceerd in Street Fighter 6, en fans hebben al twee geheime super moves ontdekt die hij kan gebruiken. Deze super moves kunnen alleen geactiveerd worden na zijn geheime taunt - waarbij Akuma op de grond zit en gedurende 30 seconden een rijstbal eet. Hoewel de geheime moves niet op de standaard lijst van aanvallen staan, waren diverse fans op social media snel genoeg om zowel de verborgen taunt als de bijbehorende super moves te ontdekken.

Om de geheime taunt uit te voeren, houd je de terugknop en druk je op alle zes knoppen, en vervolgens herhaaldelijk naar beneden op alle knoppen. Nadat Akuma zijn rijstbal heeft gegeten, kun je de super moves uitvoeren. De eerste super move wordt uitgevoerd door tweemaal een kwart cirkel naar achteren te doen en te schoppen, een verwijzing naar Kage's V-Trigger 1 in Street Fighter 5, Rikudo Osatsu. De andere super move doe je door naar beneden, beneden en dan alle drie de punch knoppen in te drukken, wat zijn super move uit Street Fighter 5 meer is. Daarnaast kan Akuma in deze staat ook zijn klassieke dubbele luchtvuurballen loslaten door een kwart cirkel naar achteren te doen en twee punches tijdens het springen.

Hoewel de moves niet erg praktisch zijn in competitief spel, aangezien de taunt Akuma 30 seconden lang met zijn rug naar zijn tegenstander laat zitten, zijn ze toch een grappige Easter Egg. De update van eerder vandaag heeft ervoor gezorgd dat Street Fighter 6 een piek in populariteit heeft bereikt, met eerder vandaag 70k spelers op Steam.

Hoe voer je Akuma's geheime taunt uit in Street Fighter 6?n

Om Akuma's geheime taunt in Street Fighter 6 uit te voeren, houd je de terugknop en druk je op alle zes knoppen. Vervolgens moet je herhaaldelijk op alle knoppen drukken terwijl Akuma op de grond gaat zitten. Na 30 seconden eet hij een rijstbal, waarna je de verborgen super moves kunt activeren.

Akuma werd voor het eerst geïntroduceerd in Street Fighter II en is sindsdien een klassieke eindbaas in de Street Fighter-serie. Hij is populair onder fans vanwege zijn krachtige aanvallen en mystieke achtergrond. In Street Fighter 6, dat een uitstekende ontvangst kreeg met een 9/10 beoordeling van IGN, blijft Akuma een boeiende toevoeging aan het rooster van vechters.