Alien: Nieuw Xenomorphs Marionettenspel Geïnspireerd door Onverwachte Bron

Jul 17, 2024 9:59 AM

Alien: Romulus haalt esthetische inspiratie uit de originele Alien-films, maar regisseur Fede Alvarez onthult een verrassende extra bron van inspiratie. In een recent interview met Total Film vertelde Alvarez dat de cast en crew de bewegingen van de Xenomorph op de set vertelden, vergelijkbaar met hoe David Attenborough documentaires zoals Blue Planet of Planet Earth zou vertellen. Deze benadering zorgde voor een realistischere weergave van de Xenomorph, terwijl het trouw bleef aan de originele ontwerpen. Het verhaal blijft enigszins geheimzinnig, maar de film, die plaatsvindt tussen de originele Alien en de sequel Aliens, belooft een spannende confrontatie tussen een groep jonge ruimtekolonisten en de angstaanjagende levensvorm. Alien: Romulus komt op 16 augustus uit in de bioscoop.

Wat kunnen we verwachten van het verhaal van Alien: Romulus?

Alien: Romulus volgt een groep jonge ruimtekolonisten die aan het scharrelen zijn in de diepste delen van een verlaten ruimtestation. Tijdens hun zoektocht stuiten ze op de beruchtste levensvorm uit het universum, wat leidt tot een angstaanjagende confrontatie. Hoe deze gebeurtenissen aansluiten op het grotere verhaal van de Alien-franchise, blijft voorlopig een mysterie dat we pas bij de release zullen ontdekken.

Alien: Romulus vindt plaats tussen de originele Alien-film uit 1979 en de sequel Aliens uit 1986. De serie staat bekend om zijn duistere en claustrofobische sfeer, evenals de iconische Xenomorphs die door H.R. Giger zijn ontworpen. Regisseur Fede Alvarez, bekend van films zoals Don't Breathe en de Evil Dead remake, brengt een frisse kijk op het horroruniversum, terwijl hij trouw blijft aan de klassieke elementen die de serie populair maakten.

Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-07-17 10:06:04
It's awesome to see Alien: Romulus embracing the eerie vibe of the original films with such an inventive puppeteering method. Fede Alvarez's use of Attenborough-style narration to guide the Xenomorphs' movement sounds both creepy and genius—can't wait to see it in action