Animators van Spider-Man 2 onthullen de motion capture magie van Hailey Cooper
Mar 27, 2024 8:43 PMIn recente gameontwikkelingen is er veel aandacht voor de representatie van diverse personages en verhalen. Een treffend voorbeeld is 'Marvel's Spider-Man 2' van Insomniac Games, waarin de doofheid van het personage Hailey Cooper en haar gebruik van de Amerikaanse Gebarentaal (ASL) met behulp van motion capture technieken uitgebeeld worden. Tijdens de Game Developers Conference (GDC) hebben animatoren van het spel dieper ingegaan op de uitdagingen bij het animeren van ASL en het belang van een accurate weergave van de bewegingen.
Hailey, een doof zwart tienermeisje uit New York, maakte haar debuut in 'Marvel's Spider-Man: Miles Morales' en kreeg een prominentere rol in het vervolg waar ze een relatie begint met Miles. Doof actrice Natasha Ofili speelde haar rol en werd tijdens het motion capture proces bijgestaan door dovenconsulenten en doventolken. Dit zorgde ervoor dat de ASL in de game duidelijk en begrijpelijk was. Om een authentieke performance te waarborgen, was het belangrijk dat de animatoren zeer gedetailleerde bewegingsdata vastlegden, waarbij extra sensoren op de mocap-handschoenen werden gebruikt.
Volgens Insomniac Games was het cruciaal om de emoties en individueel gebruik van ASL door verschillende personages vast te leggen, waaronder die van Miles en zijn vrienden die ASL leren. Dit alles leidde tot een gedetailleerde en authentieke weergave van de personages en hun omgang met ASL in de game, wat bijdraagt aan de algehele ervaring en een positieve invloed heeft op de diversiteit binnen videogames. 'Marvel's Spider-Man 2', het vervolg van Insomniac Games' populaire franchise, werd geprezen door critici en ontving een 8/10 beoordeling.
Wanneer is 'Marvel's Spider-Man 2' oorspronkelijk uitgebracht?Marvel's Spider-Man 2 is uitgebracht op 20 oktober 2023.
'Marvel's Spider-Man' series hebben een flinke impact op het superheldengenre binnen de gamingindustrie. Het eerste spel, uitgebracht in 2018, werd snel een hit door de dynamische gameplay, boeiende verhaallijn, en indrukwekkende visualisaties van New York City. Met 'Marvel's Spider-Man: Miles Morales' in 2020 en nu 'Marvel's Spider-Man 2', continueert Insomniac Games met het uitbouwen van een diepe en rijke wereld waarin de dualiteit van het leven als superheld en burger op een meeslepende wijze verkend wordt. Vooral de aandacht voor het correct en respectvol weergeven van diverse achtergronden en culturen, zoals het gebruik van gebarentaal, toont de toewijding van het bedrijf aan inclusiviteit en diepgang binnen hun spellen.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
Wow, it's great to see Marvel's Spider-Man 2 using advanced motion capture technology to authentically portray a Deaf character and incorporate American Sign Language into its gameplay. It's impressive how they involved a Deaf actor and consultants to ensure accurate representation, showcasing the evolving inclusivity in gaming.
Great to see Marvel's Spider-Man 2 incorporating authentic ASL into its gameplay with the use of Deaf actor Natasha Ofili for full motion capture and Deaf consultants overseeing ASL portrayal. It's a testament to the game's dedication to inclusive representation and attention to detail, which has rightly earned it widespread acclaim.
The use of authentic ASL in Marvel's Spider-Man 2 is a significant step forward in representing diverse characters in gaming. It's great to see Insomniac Games' commitment to accurate and inclusive motion capture techniques, reflecting the increasing importance of diversity and representation in modern storytelling within the gaming industry.