Het personeel van Annapurna Interactive heeft in zijn geheel ontslag genomen na een leiderschapsdispuut. Dit is volgens een Bloomberg-rapport bevestigd door meerdere bronnen. Voorzitter Nathan Gary was in gesprek met oprichter Megan Ellison om de game-divisie als zelfstandig bedrijf te laten functioneren. Nadat de onderhandelingen mislukten, stapte Gary op, evenals bijna dertig andere medewerkers, inclusief de co-hoofden van de divisie. In een gezamenlijke verklaring zeiden ze dat dit een van de moeilijkste beslissingen was die ze ooit moesten nemen. Ondanks het vertrek heeft Annapurna Interactive voormalig Epic Games-executive Hector Sanchez opnieuw aangesteld als hoofd van interactieve en nieuwe media om de continuïteit van lopende projecten te waarborgen. Ellison heeft bevestigd dat Annapurna zich blijft inzetten voor bestaande contracten en de ontwikkeling van indie-games.

Wat is de reden achter het vertrek van het Annapurna Interactive-team?

Het team verliet het bedrijf als gevolg van een leiderschapsdispuut en mislukte onderhandelingen over de zelfstandigheid van de game-divisie.

Annapurna Interactive, een afdeling van Annapurna Pictures, heeft in de loop der jaren naam gemaakt met zijn publicatie van boutique, kritisch geprezen indie-games zoals Cocoon, Stray, en Neon White. De uitgever heeft ook recent succesvol samengewerkt met ontwikkelaars zoals Remedy Entertainment voor het financieren van nieuwe projecten en het ontwikkelen van film- en tv-versies van zijn IP. Door de recente veranderingen in het team, blijft het de vraag hoe dit de toekomstige releases zal beïnvloeden.