Anya Taylor-Joys Minimale Dialoog in Furiosa Verbaast Fans

May 14, 2024 10:08 AM

De Mad Max saga keert terug met de nieuwe film Furiosa, met Anya Taylor-Joy in de hoofdrol. Ondanks haar status als ster van de film, zal Taylor-Joy verrassend weinig spreken - slechts 30 zinnen gedurende de hele film, die een tijdsbestek van ongeveer 15 jaar overbrugt. De film, geregisseerd door George Miller, kiest voor actie boven dialoog en het lijkt erop dat Miller's voorkeur uitgaat naar snelheid en visuele verhalen. De uitdaging voor Taylor-Joy bleef niet alleen beperkt tot de gelimiteerde dialoog, ze deelde in een interview dat de rol zowel fysiek als emotioneel zeer veeleisend was, en vermeldde dat ze lange periodes op de set had zonder een woord te spreken. Ondanks enige meningsverschillen met Miller over de representatie van vrouwelijke woede, drukt Taylor-Joy respect en bewondering uit voor de regisseur. De film Furiosa is vanaf volgende week, 24 mei, in de bioscopen te zien.

Wanneer verschijnt de film Furiosa in de bioscopen?

Furiosa is te zien in de bioscopen vanaf 24 mei.

Furiosa is een prequel op de populaire film Mad Max: Fury Road uit 2015. Anya Taylor-Joy speelt de jongere versie van het personage dat oorspronkelijk werd vertolkt door Charlize Theron. De franchise staat bekend om zijn post-apocalyptische setting, indrukwekkende voertuigen en intense actiescènes. George Miller, die eerder verantwoordelijk was voor de andere films in de Mad Max-serie, keert terug als regisseur. Fans van de reeks en actieliefhebbers kijken al enige tijd uit naar de doorgaans visueel verbluffende en meeslepende ervaring die de Mad Max-films kenmerkt.