Arcane seizoen 1 nu in 4K Blu-ray – Netflix fans verheugen zich

Jun 11, 2024 12:10 PM

Arcane, de populaire Netflix-serie die zich afspeelt in het universum van League of Legends, krijgt later dit jaar een home entertainment release, inclusief een 4K Blu-ray versie. Indie distributeur GKIDS heeft de wereldwijde videogram en digitale transactierechten (exclusief China) voor seizoen één van Arcane bemachtigd. Dit omvat een volledig productassortiment, variërend van digitale tot premium edities, inclusief een 4K versie.

Om deze aankondiging te vieren, hebben GKIDS en Riot het artwork voor de fysieke release gedeeld. De afbeelding toont enkele bekende gezichten uit de animatieserie, waaronder League of Legends-personages Jinx en Vi, wiens relatie centraal staat in het plot van de show. GKIDS oprichter en CEO Eric Beckman verklaarde enthousiast te zijn over de samenwerking met Riot en Fortiche om een geweldig pakket voor de fans samen te stellen.

Het eerste seizoen van Arcane, dat in november 2021 debuteerde, kreeg lovende kritieken. IGN noemde de show "een meesterwerk" met "boeiende personages, een aandoenlijk verhaal en fascinerende lore en wereldopbouw, evenals verbluffende visuals die nieuwe grenzen verleggen voor tv-animatie." Arcane werd ook de eerste streamingserie die een Emmy won voor Outstanding Animated Program en behaalde nog drie andere categorieën.

Na het einde van het eerste seizoen kondigden Netflix en Riot Games aan dat een tweede seizoen in productie is. Arcane seizoen 2 debuteert in november. Een teaser voor het vervolg bevestigde een belangrijke fan theorie over waar de show naartoe gaat, en sommige fans speculeren zelfs op een tijdsprong.

Betreffende extra achtergrondinformatie, Arcane is gebaseerd op de beroemde videogame League of Legends van Riot Games. De show verdiept zich in de verhalen van personages zoals Jinx en Vi, die geliefde kampioenen zijn in het spel. Het succes van de serie heeft niet alleen bewondering gewonnen van fans van het spel, maar heeft ook nieuwe kijkers aangetrokken die onbekend waren met de League of Legends-wereld.

Wanneer komt seizoen 2 van Arcane uit?n

Arcane seizoen 2 debuteert in november.