Arcane Seizoen 2: Nieuwe releasedata en exclusieve clip

Sep 20, 2024 1:03 AM

Netflix heeft de releasedata voor het tweede en laatste seizoen van Arcane aangekondigd, evenals een nieuwe clip. Net als in seizoen 1 zal Arcane seizoen 2 in drie delen worden uitgebracht. Act 1 gaat op 9 november in première, gevolgd door Act 2 op 16 november en Act 3 sluit de serie af op 23 november. Momenteel is er nog geen informatie over het aantal afleveringen per act, maar seizoen 1 had drie afleveringen per act. De nieuwe clip toont Vi in een donkere situatie, wat de spanning voor het nieuwe seizoen verhoogt. De makers van de serie, Christian Linke en Alex Yee, hebben gesuggereerd dat er mogelijk meer verhalen in het League of Legends-universum komen. Arcane is geprezen als een meesterwerk, wat het misschien de eerste echte succesvolle videogameadaptatie maakt in de animatiewereld.

Wanneer komt Arcane seizoen 2 uit?

Arcane seizoen 2 komt uit in drie delen: Act 1 op 9 november, Act 2 op 16 november en Act 3 op 23 november.

Arcane, gebaseerd op het populaire spel League of Legends, heeft sinds zijn debuut in 2021 veel lof ontvangen van zowel critici als fans. De serie verkent de complexe relaties tussen de personages in de stad Piltover en de onderwereld van Zaun. Seizoen 1 won meerdere prijzen en vestigde een nieuw niveau voor de mogelijkheden van animatie in horror en fantasy, waardoor het een unieke positie in de wereld van videogame-adaptaties verwierf.