Arrowhead Streeft Ernaar de Volgende Blizzard te Worden na het Succes van Helldivers 2

May 22, 2024 3:01 PM

Na het enorme succes van Helldivers 2 heeft ontwikkelaar Arrowhead grote ambities uitgesproken om de volgende Blizzard of FromSoftware te worden. Voormalige CEO en nu Chief Creative Officer Johan Pilestedt en nieuwe CEO Shams Jorjani hebben aangegeven dat ze geen plannen hebben om het bedrijf te verkopen, maar wel willen streven naar exponentiële groei. Arrowhead wil zich richten op het maken van geweldige co-op games en hoopt een vlaggenschipstudio te worden waar gamemakers graag willen werken. Het snelle verkoopsucces van 12 miljoen kopieën in 12 weken voor Helldivers 2 zal zeker bijdragen aan de groei van het bedrijf, maar deze groei zal 'gemeten' zijn en niet gericht zijn op financieel gewin, aldus Pilestedt.

Helldivers 2, verkocht in 12 miljoen exemplaren, is een fantastische prestatie die Arrowhead op de kaart zet als een belangrijke speler in de game-industrie. De studio staat echter ook voor de uitdaging om om te gaan met de toegenomen toxiciteit nu ze meer content toevoegen aan de game's live service. Arrowhead plant om meer tijd te nemen met patches om ervoor te zorgen dat ze aan de verwachtingen voldoen.

Wat zijn de toekomstplannen van Arrowhead na het succes van Helldivers 2?n

Arrowhead wil doorgroeien als ontwikkelaar van co-op games en hoopt een vlaggenschipstudio te worden zoals Blizzard en FromSoftware, zonder echter te streven naar verkoop of beursgang.

Helldivers 2 is onderdeel van de Helldivers-serie. De game staat bekend om zijn intense co-op gameplay waarbij spelers als een team moeten samenwerken om missies te volbrengen op vijandige planeten. De serie wordt geprezen om zijn mix van actie en strategie, en de successen van Helldivers 2 hebben Arrowhead een solide positie gegeven in de wereld van multiplayer games.