Assassin’s Creed Jade uitgesteld tot 2025 na verschuiving van Tencent
Mar 21, 2024 12:10 PMHet langverwachte mobiele spel Assassin's Creed Jade is vertraagd tot 2025. Dit volgt uit een strategieverandering van ontwikkelaar Tencent - het grootste videospelbedrijf ter wereld. Tencent heeft recentelijk honderden medewerkers van hun Assassin's Creed Jade team verplaatst naar hun nieuw uitgebrachte partyspel DreamStar. Dit meldt Reuters.
Assassin's Creed Jade, een mobiele spin-off die zich afspeelt in het oude China, bevindt zich al minstens vier jaar in de ontwikkelfase. De vertraging is onderdeel van Tencent's nieuwe koers om zich te focussen op het ontwikkelen van spellen met eigen intellectueel eigendom - zoals de mobiele hits van concurrenten NetEase en miHoYo - om zo meer winst te behouden. Assassin's Creed Jade zal het eerste volledige spel in de franchise zijn dat exclusief voor mobiele apparaten wordt gemaakt, in samenwerking tussen Level Infinite, een Tencent dochteronderneming, en Ubisoft. Ondertussen wordt verwacht dat Assassin's Creed Codename Red, het volgende grote spel uit de reeks, tegen eind maart 2025 zal verschijnen.
Wat betekent de vertraging van Assassin's Creed Jade voor de toekomstige mobiele spellen van Tencent?
De vertraging van Assassin's Creed Jade wijst erop dat Tencent de focus verschuift van het ontwikkelen van mobiele spellen gebaseerd op Westerse franchises naar het creëren van spellen met eigen IP's, om zo een groter deel van de winst te kunnen behouden.
Assassin's Creed Jade belooft een unieke ervaring binnen de Assassin’s Creed franchise te worden, met een setting die het oude China verkent. De Assassin's Creed-serie staat bekend om het vermengen van historische settings met fictieve verhalen, vaak gebaseerd op het conflict tussen de Assassins en de Templars. Terwijl we wachten op Jade, blijft de franchise zich ook uitbreiden met andere titels, zoals het aankomende Assassin’s Creed Codename Red, dat de speler naar het feodale Japan zal brengen. De franchise blijft populair zowel bij console- als mobiele gamers, en de beslissing van Tencent kan een invloed hebben op de toekomst van de serie op mobiele platformen.
Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans