Assassins Creed Mirage verschijnt deze maand op Steam

Oct 07, 2024 8:11 AM

Ubisoft heeft aangekondigd dat Assassin's Creed Mirage later deze maand op Steam zal worden uitgebracht. Dit komt een jaar nadat het spel exclusief op de Epic Games Store en Ubisoft Connect werd gelanceerd voor PC, evenals op PlayStation en Xbox. De terugkeer naar Steam markeert een verandering voor Ubisoft, die eerder exclusieve deals met Epic had afgesloten, maar nu weer dag-één releases op Steam aanbiedt. Mirage is een terugkeer naar de fundamentele stealth-elementen van de Assassin's Creed-serie en volgt Basim, een slimme straatdief in het negende-eeuwse Bagdad. Het spel is korter dan de recente titels Valhalla en Odyssey, die uitgebreide open werelden boden. Assassin's Creed Mirage heeft positieve recensies ontvangen met een score van 8/10.

Wanneer komt Assassin's Creed Mirage uit op Steam?

Assassin's Creed Mirage zal later deze maand op Steam worden uitgebracht, na een exclusieve periode op de Epic Games Store en Ubisoft Connect.

Assassin's Creed Mirage biedt een frisse benadering van de geliefde franchise, door zich te concentreren op stealth gameplay en een krachtig verhaal. Dit is in contrast met de grotere, meer open werelden van de recente titels in de serie. Met de terugkeer naar de roots van de franchise kan het gegarandeerd de aandacht van zowel oude fans als nieuwe spelers trekken. Mirage is een belangrijke release voor Ubisoft, vooral na de teleurstellende prestaties van andere titels zoals Star Wars Outlaws en de aanhoudende financiële uitdagingen van het bedrijf.