Assassins Creed Red geteased tijdens Ubisoft Forward

May 08, 2024 9:10 AM

Ubisoft is weer klaar om de Assassin's Creed franchise voort te zetten met een nieuwe titel, Assassin's Creed Red, die ons meeneemt naar het feudale Japan. Er gaan geruchten dat tijdens de Ubisoft Forward evenement in juni, een eerste hands-on ervaring met de game zal worden aangeboden. Volgens Insider Gaming krijgen we waarschijnlijk voor die tijd al een trailer te zien en mogelijk zelfs een releasedatum.

Assassin's Creed Red staat nog als werktitel bekend en zou zich focussen op twee hoofdpersonen: de Samurai Yasuke en de ninja Naoe. Verwacht wordt een uitgebreidere open wereld dan het recente Assassin's Creed Mirage, dus meer speeltijd voor de fans. Met de introductie van Assassin’s Creed Red, komt ook een nieuwe hub genaamd Assassin's Creed Infinity, die live-service aanbiedingen en regelmatige content updates zal bevatten.

Wanneer is de release van Assassin's Creed Red gepland?

Er is nog geen officiële releasedatum bekendgemaakt voor Assassin's Creed Red, maar er zijn speculaties dat het spel tegen eind 2024 zou kunnen verschijnen.

Assassin's Creed is een historische actie-avonturenvideogame serie ontwikkeld door Ubisoft. De serie gebruikt de setting van verschillende historische tijdperken als achtergrond voor fictieve verhalen, met elke game in de serie verbonden door een hedendaags verhaal. Assassin's Creed Red vervolgt deze traditie door spelers mee te nemen naar het Japan van de samurai's en ninja's. Met zijn nadruk op stealth, parkour en open-world verkenning, belooft Assassin's Creed Red een spannende nieuwe inzending in de populaire franchise te worden.