Assassins Creed Reddit Barst Los Over Schattenclaims van Ubisoft

Jul 29, 2024 10:58 AM

In een recente post op de subreddit r/assassinscreed richtten moderators zich tot de 700,000 leden over de historische nauwkeurigheid van het aankomende spel Assassin’s Creed Shadows. De post, getiteld “There is no ‘debate’ - Yasuke was a Samurai. If you disagree, you can do that somewhere else,” benadrukte dat Yasuke, de protagonist van de game, een samurai was, ondanks online discussies. Deze discussie werd verder aangewakkerd toen Ubisoft een verklaring gaf aan Japanse fans, waarin zij hun excuses aanboden voor promotionele materialen die zorgen hadden opgewekt. Ubisoft verklaarde dat Assassin’s Creed Shadows geen feitelijk historische representatie is, maar een boeiende historische fictie die zich afspeelt in het Feodale Japan, en hoopt dat spelers nieuwsgierig worden om meer te leren over deze periode.

Waarom is de aanwezigheid van een zwarte samurai als Yasuke in Assassin's Creed Shadows controversieel?

De aanwezigheid van een zwarte samurai zoals Yasuke in de game is controversieel omdat sommige gamers en fans van de geschiedenis de historische authenticiteit in twijfel trekken. Sommigen hebben kritiek op Ubisoft voor een vermeende ongepaste weergave van de Japanse geschiedenis en cultuur.

Assassin’s Creed Shadows speelt zich af in Feodaal Japan en volgt het verhaal van Yasuke, een Afrikaanse krijger die een samurai werd, samen met een Japanse shinobi, Naoe. Yasuke is een historisch figuur die in de late 16e eeuw diende onder de Daimyo Oda Nobunaga, hoewel er weinig over zijn leven bekend is. Ubisoft gebruikt deze mysterieuze aspecten van Yasuke's verhaal om een intrigerende Assassin's Creed-ervaring te creëren binnen een historische setting.