De regisseur van Astro Bot, Nicolas Doucet, heeft gezegd dat de PlayStation 5 "echt iets bijzonders" heeft gebracht, ondanks kritiek dat de hardware slechts een incrementele verbetering is ten opzichte van de PS4. Vijf jaar na de release van de PS5 zijn veel exclusives slechts sequels of crossovers met PS4-games. Doucet benadrukt echter dat Astro Bot een demonstratie is van de mogelijkheden van de PS5, met de nadruk op de geavanceerde DualSense-controller en de snelle SSD, die de spelervaring aanzienlijk verbeteren. Team Asobi richt zich volledig op PS5-exclusieve titels en wil de unieke kenmerken van het platform volledig benutten.
nHoe heeft de PS5 de gameplay-ervaring verbeterd?De PS5 heeft de gameplay-ervaring verbeterd door gebruik te maken van de DualSense-controller, die haptische feedback en adaptieve triggers biedt, en door de snelle SSD, die laadtijden aanzienlijk verkort. Dit zorgt ervoor dat spelers sneller opnieuw kunnen beginnen na een dood en verhoogt het speelplezier.
nAstro Bot is een platformgame die bekend staat om zijn innovatieve gebruik van de PS5-technologie. De game maakte indruk met zijn grafische presentatie en unieke gameplay-mechanieken, die optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van de DualSense-controller, wat resulteert in een meeslepende spelervaring. De focus van Team Asobi op het leveren van een compacte en aangename spelervaring benadrukt hun filosofie dat een kleinere game net zo waardevol kan zijn als grotere titels.
Reacties
Honestly, it's cool to see a dev championing gameplay feel over pure horsepower—those instant retries in tough games and nuanced controller feedback are total game-changers. It’s like the console finally gets to flex its unique personality instead of just being a spec bump.
It's refreshing to see a developer focus on how the PS5's features actually elevate gameplay rather than just chasing graphical improvements. The DualSense and SSD combo really does make games feel more responsive and tactile in ways that genuinely enhance immersion.