Atari Verwerft Rechten van Rollercoaster Tycoon 3

Apr 04, 2024 12:05 PM

Atari heeft officieel de rechten op RollerCoaster Tycoon 3 verworven na een overeenkomst met ontwikkelaar Frontier. Het bedrijf heeft 7 miljoen dollar betaald om het eigendom van de succesvolle titel, die oorspronkelijk in 2004 werd gelanceerd, te claimen. RollerCoaster Tycoon 3 is een bekend simulatie- en strategiegame waarbij spelers hun eigen pretparken ontwerpen en managen. Sinds de release is het spel meer dan 10 miljoen keer verkocht. Atari bezit reeds de rechten op verschillende andere titels in de franchise, zoals Rollercoaster Tycoon Classic en Rollercoaster Tycoon World, waardoor deze aankoop wijst op mogelijke nieuwe ontwikkelingen binnen de serie, hoewel hier nog geen specifieke details over zijn vrijgegeven.

Welke RollerCoaster Tycoon games zijn nu in handen van Atari?

Atari bezit de rechten op Rollercoaster Tycoon Classic, Rollercoaster Tycoon 2, Rollercoaster Tycoon Deluxe, Rollercoaster Tycoon Joyride, Rollercoaster Tycoon World, Rollercoaster Tycoon Puzzle, en met de recente aankoop nu ook Rollercoaster Tycoon 3.

RollerCoaster Tycoon 3 staat bekend als een klassieker in de wereld van videogames. Het spel combineert creatieve vrijheid met managementvaardigheden, en spelers worden uitgedaagd om zowel financieel succesvolle als tegelijkertijd spannende pretparken te bouwen en te onderhouden. De franchise heeft een trouwe fanbasis en de games worden geprezen vanwege hun diepgaande gameplay en innovatieve features. Dit maakt de serie ook tot vandaag de dag nog relevant en populair onder fans van simulatie- en strategie games.