Andrzej Sapkowski, de auteur van The Witcher, heeft verklaard dat een belangrijke plotlijn in de videogames eigenlijk gebaseerd is op een fout uit zijn boeken. Tijdens een Reddit AMA zei hij dat de concepten van 'witcher scholen' voortkwamen uit een zin in zijn boek The Last Wish, maar dat hij dit idee als narratief onjuist beschouwde en het later nooit meer heeft gebruikt. Ondanks zijn tegenstrijdige gevoelens over deze toevoegingen, blijven gamers het idee van verschillende scholen omarmen en uitbreiden. Sapkowski overweegt nu hoe hij dit probleem in toekomstige boeken kan aanpakken, mogelijk door de betekenis van Witcher medaillons verder uit te leggen.
Vrijwel alle aanpassingen van zijn werk, inclusief de games en de Netflix-serie, beschouwt hij als inferieur aan het originele materiaal. Sapkowski vindt dat verbale uitdrukkingen altijd superieur zijn aan visuele vertolkingen, wat het moeilijk maakt om een echte verbinding te maken tussen tekst en beeld.
Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen voor The Witcher 4?De aankomende game, The Witcher 4, lijkt zich te richten op nieuwe elementen zoals een medaillon in de vorm van een lynx, wat de verwachting schept dat de focus zal liggen op Ciri en een nieuwe Witcher school. CD Projekt Red heeft al een tech demo getoond, maar benadrukt dat deze niet noodzakelijkerwijs de uiteindelijke game weerspiegelt.
nThe Witcher is oorspronkelijk een serie boeken geschreven door Andrzej Sapkowski, die later is aangepast naar een populaire videogamefranchise en een succesvolle Netflix-serie. De combinatie van rijke wereldopbouw, complexe personages en ethische dilemma's heeft ervoor gezorgd dat het verhaal van Geralt van Rivia en de unieke wereld van de Witchers een blijvende indruk heeft gemaakt op het publiek. Het aankomende vervolg belooft nieuwe richtingen en diepere verkenningen van het universum dat fans zo dierbaar is.
Reacties
It's fascinating how creators sometimes lose control of their own creations once they enter the wild. These unintended elements becoming franchise pillars really shows how collaborative storytelling has become between authors and their audiences.
It's wild how accidental worldbuilding can sometimes become the most beloved parts of a franchise. Makes you wonder if our favorite gaming moments are born from happy accidents as much as intentional design.