Avowed hoofdrolspeler onthult dat karakterkeuzes gevolgen met zich meebrengen

Jan 28, 2024 4:38 PM

De nieuwste RPG van Obsidian Entertainment, Avowed, belooft een scala aan keuzes en consequenties voor de manier waarop spelers hun karakter opbouwen. Volgens Gabe Paramo, gameplay director van de game, bestaat er niet zoiets als 'de perfecte build'. In plaats daarvan moeten spelers kiezen voor combinaties die zowel voordelen als nadelen hebben. Zo kan men kiezen tussen het snel en stil hanteren van een dolk of het luidruchtig en met vertraging vuren met een pistool.

Avowed legt veel nadruk op de gevolgen van keuzes in het spel, wat terugkomt in het gevechtssysteem waarbij spelers tegelijkertijd verschillende wapens kunnen hanteren. Gelukkig voor spelers die niet tevreden zijn met hun keuzes, biedt het spel de mogelijkheid om het personage te 'respec'en'. Hoewel Avowed nog geen specifieke releasedatum heeft, wordt verwacht dat het deze herfst uitkomt voor Xbox Series X/S en PC.

Wat kan ik verwachten van het karakteropbouwsysteem in Avowed?

In Avowed is het mogelijk om je karakter te personaliseren met verschillende wapencombinaties en vaardigheden. Je keuzes hebben directe gevolgen voor de gameplay en er is een optie om je karakter aan te passen als je andere keuzes wilt maken.

Extra informatie over Avowed: Obsidian Entertainment staat bekend om het ontwikkelen van diepgaande RPG's met complexe verhaallijnen en boeiende personages. Eerder hebben zij titels als Pillars of Eternity en The Outer Worlds uitgebracht. Zowel kritiek als fans kijken reikhalzend uit naar Avowed, dat de potentie heeft om een toptitel in het genre te worden op zowel Xbox als PC-platforms.