In een recent interview heeft Vince Zampella, hoofd van Battlefield, verklaard dat de Call of Duty-franchise alleen bestaat omdat "EA vervelend was". Zampella, die ook deel uitmaakte van het oorspronkelijke Call of Duty-team, legt uit hoe de creatie van Call of Duty voortkwam uit de beslissingen van EA om de ontwikkeling van Medal of Honor intern voort te zetten. Hierdoor ontstond Infinity Ward, die een deal sloot met Activision Blizzard om een nieuw spel te maken dat uiteindelijk Call of Duty werd. Zampella geeft aan dat Battlefield 6 nu de kans heeft om de moderne militaire shooter te redden en dat het spel al snel een van de grootste Steam-lanceringen ooit is geworden.
Waarom heeft Call of Duty zoveel invloed gehad op de shooters van tegenwoordig?Call of Duty heeft de gaming-industrie ingrijpend veranderd door de opkomst van snelle, actievolle multiplayer-gevechten en een sterke focus op online gameplay. Dit heeft geleid tot het succes van talloze andere shooters en het heeft de verwachtingen van gamers definitief veranderd.
Call of Duty werd gelanceerd in 2003 en heeft sindsdien talloze sequels en spin-offs geproduceerd, wat het tot een van de meest succesvolle gamefranchises in de geschiedenis maakt. De franchise is beroemd om zijn intense actie, uitgebreide campagnes en competitieve multiplayer-modi die miljoenen spelers wereldwijd aantrekken. Met de constante evolutie van de gameplay en technologie heeft Call of Duty zijn dominante positie in de game-industrie weten te behouden, ondanks de opkomst van concurrenten zoals Battlefield.
Reacties
Gotta love how the gaming industry's biggest rivalries often trace back to personal creative clashes. Now we're seeing history come full circle with Zampella potentially using that same creative spark to challenge his former franchise.
Man, it's wild how gaming history can turn on these corporate decisions. Now we get to watch two titans who basically grew from the same roots duke it out again.