In het recent uitgebrachte spel Baby Steps, ontwikkeld door Gabe Cuzzillo, Maxi Boch en Bennett Foddy, is er een opmerkelijke en bizarre 28 minuten lange cutscene die alleen te zien is als spelers al het andere verhaal hebben overgeslagen. Dit spel, dat als een wandel-simulator wordt beschouwd, bevat absurdistische humor en uitdagende gameplay-elementen. Wanneer je andere cutscenes overslaat, word je geconfronteerd met een minigame waarbij je de oversla-knop moet gebruiken terwijl deze actief probeert je te verhinderen dit te doen. Het is een hilarisch en vreemd beloning- of strafmechanisme dat het spel een unieke wending geeft.
Hoe werkt de cutscene in Baby Steps?De cutscene vindt plaats aan het einde van het spel wanneer de hoofdpersoon Nate Moose bezoekt in een chalet. Als de speler ervoor kiest om alle eerdere cutscenes over te slaan behalve deze, begint de cutscene met een zelfbewust gesprek tussen de personages over het overslaan van cutscenes. Dit leidt tot komische en absurdistische dialogen die de speler uitdagen om niet weer op de oversla-knop te drukken.
Baby Steps is een vernieuwende ervaring in de gamerswereld, waar spelers door middel van onhandige en geladen gameplay in bizarre situaties terechtkomen. Met zijn unieke benadering van het overslaan van content en het breken van de vierde muur, biedt het niet alleen een game-ervaring maar is het ook een reflectie op de speelstijl van gamers in het algemeen. Dit spel heeft veel positieve recensies ontvangen, waaronder een beoordeling van 9/10, waarbij het wordt geprezen voor zijn creativiteit en humor.
Reacties
Now that's how you make skipping cutscenes an event in itself. I love when games turn player habits into memorable moments rather than just punishing them.
Honestly, this kind of playful trolling of players who mash the skip button is pure genius. It's the sort of meta-humor that makes you appreciate when developers really commit to a joke.