Baldur's Gate 3 is een uitgebreid spel dat door Larian Studios is ontwikkeld en dat spelers meer dan 100 uur aan gameplay biedt. Ondanks het succes en de vele gratis content die na de release is toegevoegd, maakte CEO Swen Vincke zich aanvankelijk zorgen dat het spel te kort zou zijn. In een recente interview met BAFTA legde Vincke uit dat er plannen waren om het spel nog groter te maken, maar bepaalde elementen moesten worden weggelaten. Bijvoorbeeld, de Moonrise Towers waren aanvankelijk bedoeld als twee torens, maar uiteindelijk werd er maar één geleverd vanwege productieoverwegingen. Vincke gaf aan dat ze zelfs nog meer gebieden hadden gepland, maar dat deze plannen zijn geschrapt nu ze verder gaan met nieuwe projecten.

Waarom was Swen Vincke bang dat Baldur's Gate 3 te kort zou zijn?

Vincke was bezorgd dat de gameplayduur van Baldur's Gate 3 niet aan de verwachtingen zou voldoen, omdat hij eerder moeite had met het inschatten van de lengte van de games die Larian ontwikkelde. Uiteindelijk bleek het spel echter veel groter te zijn dan verwacht, met honderden uren aan content voor spelers.

Baldur's Gate 3 is een RPG die zich afspeelt in de Forgotten Realms, een populaire setting binnen de Dungeons & Dragons-universum. Het spel heeft bijgedragen aan het revival van turn-based RPG's door diepgaande verhaallijnen, strategische gevechten en rijke personageontwikkeling. Met de voortdurende updates van Larian Studios blijft het spel groeien en aantrekkelijk voor zowel nieuwe als terugkerende spelers.