Na het enorme succes van Baldur's Gate 3 heeft Larian Studios aangekondigd dat ze werken aan een nieuw spel in de Divinity-reeks. Dit nieuwe turn-based RPG belooft even groot in scope en gruwelijk in zijn brutaliteit te zijn als zijn voorganger. Swen Vincke, de oprichter van Larian Studios, deelde zijn gedachten tijdens een interview over de lessen die zijn team heeft geleerd van Baldur's Gate 3 en het belang van terugkeren naar de Divinity-serie. Hij bevestigde dat ze al meer dan twee jaar aan het spel werken en nu in de volle productie zijn. De ervaringen van Baldur's Gate 3 hebben hen ervan overtuigd dat cinematics en verhaalkeuzes cruciaal zijn voor spelersbinding. Vincke gaf ook aan dat het nieuwe spel markant groter zal zijn dan Baldur's Gate 3, wat de verwachtingen verhoogt.

Wat kunnen we verwachten van het nieuwe Divinity-spel?

Het nieuwe Divinity-spel zal een grotere focus leggen op verhaal en keuzes, vergelijkbaar met Baldur's Gate 3. Er wordt hard gewerkt aan de ontwikkeling van een solide universum en er zullen meer mogelijkheden voor spelers zijn om de spelmechanismen te breken en creatief te zijn met oplossingen in het spel. Duik dieper in de lore en trek nieuwe spelers aan, wat ook de focus van Larian zal zijn.

Divinity is een geliefde RPG-serie die bekend staat om zijn diepgaande verhaallijnen en strategische gameplay. De eerdere titels, zoals Divinity: Original Sin 2, hebben het genre vernieuwd en de verwachtingen voor de nieuwe titel zijn hoog gespannen, vooral na het overweldigende succes van Baldur's Gate 3. De serie heeft al een sterke basis en met de lessen die zijn geleerd van hun recente successen, kan de volgende iteratie wel eens een van de meest verwachte games van de komende jaren worden.