Larian Studios, de ontwikkelaar van Baldur's Gate 3, heeft aangekondigd dat zij een AMA (Ask Me Anything) zullen organiseren na kritiek op hun gebruik van generatieve AI. CEO Swen Vincke verklaarde dat het onmogelijk was om nieuwe technologieën niet te evalueren, maar dat hun processen altijd in ontwikkeling zijn. In zijn verklaring gaf hij aan dat waar hun systeem niet efficiënt is of niet in lijn is met hun identiteit, ze veranderingen zullen doorvoeren. Dit is een reactie op negatieve feedback van spelers en ontwikkelaars over de toepassing van AI binnen het ontwikkelingsproces van hun nieuwe RPG, Divinity. Vincke benadrukte dat ze geen game met AI-componenten uitbrengen. De AMA zal meer duidelijkheid bieden over hun ontwikkelingsprocessen en Divinity.
Hoe gaat Larian Studios om met kritiek op het gebruik van AI in game-ontwikkeling?Larian Studios heeft aangegeven dat ze kritiek serieus nemen en een AMA zullen houden om vragen over hun ontwikkelingsprocessen en het gebruik van AI te beantwoorden. Ze willen duidelijk maken dat ze geen AI-componenten in games willen toepassen en dat hun processen altijd blijven evolueren.
Baldur's Gate 3, een populaire RPG, heeft veel lof ontvangen voor zijn verhaal en gameplay. Larian Studios, bekend om hun focus op speleragency en immersive ervaringen, blijft zich inzetten voor creativiteit binnen hun ontwikkeling, terwijl ze tegelijkertijd nieuwe technologieën onderzoeken om hun processen te verbeteren zonder de menselijke factor in gevaar te brengen.
Reacties
It's cool to see Larian sticking to their guns and valuing the human element in game development. Their track record shows they know how to craft immersive worlds without leaning on AI shortcuts.
It's refreshing to see a studio prioritize their team's creative spark over chasing tech trends. Larian's commitment to keeping the human touch in their RPGs is exactly why their worlds feel so alive.