Quantcast
Baldurs Gate 3 ontwikkelaars richten zich op first-person; focus op goblin voeten
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Baldurs Gate 3 ontwikkelaars richten zich op first-person; focus op goblin voeten

Sep 02, 2024 11:40 AM

Baldur's Gate 3 heeft gamers de mogelijkheid gegeven om van dichtbij bizarre situaties mee te maken, waaronder het inzoomen op een goblin teen. Tijdens een panel op PAX West, ter viering van een jaar volledige release, vertelde art director Alena Dubrovina dat Larian Studios besloot de camera regels te schenden voor meer cinematografische gesprekken. Wat begon als een idee om dialoog vanuit een first-person perspectief te ontwikkelen, werd al snel verworpen. Het team van Larian, dat van 120 naar 400 medewerkers groeide, vond het cruciaal om cinematics in de game te integreren, wat hen voor aanzienlijke uitdagingen stelde. Directeur Nick Pechenin verwees naar hun diepgaande analyses van community-discussies als een groot onderdeel van de aanpassing van de DnD-formule naar een videogame.

Waarom heeft Larian de camera regels geschonden in Baldur's Gate 3?

Larian besloot hun eigen camera afstandsrichtlijnen te schenden om de cinematografie van de game te verbeteren en meer betrokkenheid te creëren tijdens de dialoog, wat resulteerde in verrassende close-ups zoals die op goblin- en monsterdelen.

Baldur's Gate 3 is een RPG ontwikkeld door Larian Studios, gebaseerd op de Dungeons & Dragons regels. De game is populair om zijn diepgaande verhaallijnen, rijke personages en de mogelijkheid voor spelers om hun eigen keuzes te maken, wat leidt tot diverse verhaallijnen en eindes. Het brengt oude RPG-elementen terug in een moderne context, met verbeterde graphics en gameplay mechanics.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons


Login or register to join the conversation
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-09-02 12:00:05
It's fascinating to see how the creative process can lead to unexpected moments, like zooming in on a goblin toe—talk about paying attention to the details The way Larian Studios embraces community feedback to refine their narrative shows just how dynamic and responsive game development can be in today's RPG landscape.
N3rdo N3rdo commented on: 2024-09-02 11:54:02
It’s fascinating to see how game development can pivot from a distant perspective to getting up close and personal with a goblin toe Larian Studios’ journey highlights the creative risks that can shape a game's identity, and their response to community feedback is a great example of how modern RPGs can thrive with player engagement.
Bekijk meer artikelen