Baldur's Gate 3 heeft gamers de mogelijkheid gegeven om van dichtbij bizarre situaties mee te maken, waaronder het inzoomen op een goblin teen. Tijdens een panel op PAX West, ter viering van een jaar volledige release, vertelde art director Alena Dubrovina dat Larian Studios besloot de camera regels te schenden voor meer cinematografische gesprekken. Wat begon als een idee om dialoog vanuit een first-person perspectief te ontwikkelen, werd al snel verworpen. Het team van Larian, dat van 120 naar 400 medewerkers groeide, vond het cruciaal om cinematics in de game te integreren, wat hen voor aanzienlijke uitdagingen stelde. Directeur Nick Pechenin verwees naar hun diepgaande analyses van community-discussies als een groot onderdeel van de aanpassing van de DnD-formule naar een videogame.

Waarom heeft Larian de camera regels geschonden in Baldur's Gate 3?

Larian besloot hun eigen camera afstandsrichtlijnen te schenden om de cinematografie van de game te verbeteren en meer betrokkenheid te creëren tijdens de dialoog, wat resulteerde in verrassende close-ups zoals die op goblin- en monsterdelen.

Baldur's Gate 3 is een RPG ontwikkeld door Larian Studios, gebaseerd op de Dungeons & Dragons regels. De game is populair om zijn diepgaande verhaallijnen, rijke personages en de mogelijkheid voor spelers om hun eigen keuzes te maken, wat leidt tot diverse verhaallijnen en eindes. Het brengt oude RPG-elementen terug in een moderne context, met verbeterde graphics en gameplay mechanics.