Baldurs Gate 3 PS5 Deluxe Edition: Belangrijke Vertraging Melden

May 24, 2024 7:59 PM

Larian Studios heeft aangekondigd dat de fysieke Deluxe Editions van Baldur's Gate 3 voor PlayStation 5 in Noord-Amerika zijn vertraagd. Deze vertraging, te wijten aan productieproblemen, betekent dat fans die de Deluxe Edition hebben besteld, moeten wachten tot juli voordat ze hun exemplaar in handen krijgen. Volgens Larian was deze vertraging buiten hun controle, aangezien goedkeuring voor bepaalde regio's langer duurde dan verwacht. De studio onderzoekt mogelijkheden om extra tijdelijk personeel in te huren om de assemblagetijden te verkorten en belooft dat de Xbox-exemplaren nu worden verzonden en dat PS5-exemplaren voor de EU en Oceanië hun magazijn al hebben verlaten. Helaas geldt deze vertraging alleen voor Noord-Amerikaanse PS5-exemplaren. Larian bood hun excuses aan en benadrukte hun streven om een nostalgisch gevoel te geven bij het uitpakken van de nieuwste speluitgave. Ondanks eerdere vertragingen heeft de Deluxe Edition nog steeds veel belangstelling, mede dankzij de vele Game of the Year-prijzen die Baldur's Gate 3 heeft ontvangen.

Wanneer kunnen fans in Noord-Amerika hun PS5 Deluxe Editions van Baldur's Gate 3 verwachten?

Fans in Noord-Amerika kunnen hun PS5 Deluxe Editions van Baldur's Gate 3 in juli verwachten, volgens de laatste update van Larian Studios. De fysieke kopieën zouden binnen 14 dagen klaar moeten zijn, waarna nog eens 10 dagen nodig zijn voor het leveringsproces.

Baldur's Gate 3 is een veelgeprezen RPG ontwikkeld door Larian Studios. Het spel, dat bekend staat om zijn diepgaande verhaallijn en uitgebreide karakterontwikkeling, heeft talloze prijzen gewonnen en wordt beschouwd als een van de beste CRPG's aller tijden. De Deluxe Edition bevat extra's zoals digitale soundtracks, artwork en in-game bonussen, wat bijdraagt aan de hoge verwachtingen onder de fans.