Baldurs Gate 3 versplinterd door sluwe beer speedrun

Jan 26, 2024 10:23 AM

Speedruns in Baldur's Gate 3 blijven gamers over de hele wereld vermaken en er is zojuist een nieuw record gezet: een all-acts speedrun in minder dan 20 minuten. Dit is een indrukwekkende prestatie, waarbij de boss Ketheric Thorm wordt verslagen met een vliegende, onzichtbare beer - een tactiek die zelfs voor de makers verrassend is. Speedrunner Mae heeft deze prestatie eerst onofficieel neergezet tijdens Awesome Games Done Quick en vervolgens officieel herhaald met een tijd van 19 minuten en 20 seconden. De sleutel tot deze strategie zit hem in het benutten van de robuuste slagschade van een beer in combinatie met de verrassingsaanval vanuit stealth. Deze methodiek laat zien hoe innovatief spelers kunnen zijn en het zet de deur open voor toekomstige, creatieve benaderingen van het spel.

Wat maakt een stealth-aanval met een beer in Baldur's Gate 3 zo effectief?
nDe combinatie van de hoge slagschade die een beer kan toebrengen en de extra schadeboost van een verrassingsaanval vanuit stealth maakt deze tactiek buitengewoon effectief. Tegenstanders zijn niet in staat zich voor te bereiden of te verdedigen tegen een onverwachtse, krachtige aanval door een onzichtbare beer.

Baldur's Gate 3 is een RPG die door Larian Studios is ontwikkeld en trekken spelers aan met diepgaande mechanics, een rijke verhaallijn en een meeslepende wereld. De game belooft een spannende mix van strategie en avontuur in een klassieke Dungeons & Dragons-setting. Sinds de Early Access-release in oktober 2020 heeft het spel een loyale fanbase opgebouwd die continu nieuwe uitdagingen zoekt en de grenzen van het spel verkent door middel van speedrunning en andere creatieve speelstijlen.