Gregg Mayles, een veteranenontwerper en directeur bij Rare, zal de studio verlaten na de annulering van het langverwachte spel Everwild. Mayles heeft meer dan 35 jaar bij Rare gewerkt, waar hij iconische spellen zoals Banjo-Kazooie en Sea of Thieves heeft geholpen te creëren. De annulering van Everwild, die nu is bevestigd door Microsoft, komt zes jaar na de eerste aankondiging van het spel en na bijna een decennium van ontwikkeling. Deze beslissing werd gepresenteerd in een e-mail aan het personeel van Xbox Game Studios en onderdeel van bredere veranderingen binnen het bedrijf. Mayles, die recentelijk leidinggaf aan de ontwikkeling van Everwild, heeft zijn carrière bij Rare startend met titels zoals Battletoads op de NES.
Waarom is Everwild geannuleerd?Everwild is geannuleerd vanwege strategische herprioritering bij Xbox, inclusief de sluiting van het studio The Initiative en andere ongeannonceerde projecten. Deze veranderingen zijn bedoeld om resources effectiever in te zetten binnen de snel veranderende industrie.
Everwild werd gepresenteerd als een unieke en onvergetelijke ervaring in een natuurlijke en magische wereld. Het spel had veelbelovende trailers en ideeën, maar de ontwikkeling heeft niet de gewenste resultaten opgeleverd, wat leidde tot de definitieve annulering. De aankondiging van de annulering heeft een grote impact gehad gezien de geschiedenis en het erfgoed van Rare in de gaming-industrie.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!