Barbie tegen Oppenheimer confrontatie bij de Oscars; Gerwig, Robbie overgeslagen

Jan 23, 2024 4:15 PM

De Oscarnominaties zijn bekendgemaakt en het lijkt erop dat de strijd tussen 'Barbie' en 'Oppenheimer' dit jaar hevig zal zijn. 'Oppenheimer' heeft maar liefst 13 nominaties in de wacht gesleept, terwijl 'Barbie', ondanks een nominatie voor beste film, significante snubs heeft ervaren. Margot Robbie, de ster in 'Barbie', is verrassend genoeg niet genomineerd voor beste actrice en de film mist ook een nominatie voor beste regisseur. Aan de andere kant heeft Ryan Gosling een nominatie ontvangen voor beste acteur in een bijrol als Ken, en America Ferrera voor beste actrice in een bijrol. De verrassingen werden nog groter toen Leonardo DiCaprio en Greta Lee buiten de nominaties voor beste acteur en actrice vielen, ondanks hun goed ontvangen prestaties dit jaar.

Op het gebied van de beste geanimeerde feature is de competitie sterk, met kandidaten zoals 'The Boy and The Heron' van Hayao Miyazaki, 'Nimona' en 'Spider-Man: Across the Spider-Verse', die allemaal als vooruitstrevend beschouwd worden binnen de animatie. Hoewel wij geen voorspellingen doen wie de winnaars uiteindelijk zullen zijn, kan het publiek uitkijken naar een spannende race, met name voor Christopher Nolan, die mogelijk zijn eerste Oscar voor beste regisseur in de wacht kan slepen.

Welke films en acteurs zijn de grootste verrassingen in de Oscarnominaties van dit jaar?

De grootste verrassingen zijn de snub voor Margot Robbie als beste actrice voor haar rol in 'Barbie', geen nominatie voor beste regisseur voor 'Barbie', en het missen van nominaties voor zowel Leonardo DiCaprio als beste acteur in 'Killers of the Flower Moon' als voor Greta Lee als beste actrice in 'Past Lives'.

'Barbie', geregisseerd door Greta Gerwig, belooft een frisse kijk op de iconische speelgoedpop te bieden met sterke optredens van Margot Robbie en Ryan Gosling. 'Oppenheimer', onder regie van de bekroonde regisseur Christopher Nolan, duikt in het leven van de wetenschapper die bekend staat als de 'vader van de atoombom'. Beide films hebben veel buzz gecreëerd en het lijkt erop dat ze ook buiten de Oscarnominaties een impact zullen hebben.