Batman-shock: Minnie Driver gecast als vrouwelijke Penguin op SDCC

Jul 27, 2024 10:23 PM

Prime Video onthulde op San Diego Comic-Con dat actrice Minnie Driver de stem geeft aan een gender-omgekeerde Penguin in de nieuwe animatieserie Batman: Caped Crusader. Driver voegt zich bij eerder aangekondigde castleden zoals Hamish Linklater als Bruce Wayne/Batman en Jamie Chung als Harleen Quinzel/Harley Quinn tijdens het panel van Batman: Caped Crusader. De eerste aflevering van deze DC animatieserie werd getoond aan de aanwezigen van SDCC 2024. Penguin, oftewel Oswalda Cobblepot, runt haar criminele onderneming vanaf het cruiseschip Iceberg Lounge in de wateren bij Gotham City. De serie toont een retro, noir-geïnspireerde Batman in zijn vroege dagen als misdaadbestrijder, waarbij hij zowel bondgenoten als tegenstanders ontmoet binnen de Gotham City Police Department en City Hall. Andere personages in de serie zijn onder andere Jason Watkins als Alfred Pennyworth en Eric Morgan Stuart als Commissioner Jim Gordon. Het eerste seizoen van Batman: Caped Crusader met tien afleveringen zal op 1 augustus 2024 op Prime Video te zien zijn.

Wanneer gaat de nieuwe Batman serie Batman: Caped Crusader in première?n

Het eerste seizoen van Batman: Caped Crusader gaat op 1 augustus 2024 in première op Prime Video.

Batman: Caped Crusader is een collaboration tussen Warner Bros. Animation, Abrams' Bad Robot Productions, en Reeves' 6th & Idaho. Deze nieuwe animatieserie belooft een frisse kijk op de vroege dagen van Batman’s strijd tegen de misdaad, met een unieke noir-stijl en een indrukwekkende stemmencast. Het concept van een gender-omgekeerde Penguin voegt een nieuwe dimensie toe aan de klassieke dynamiek van Batman en zijn vijanden.