In de recente discussie rondom Battlefield 6 heeft de community zich verdeeld in twee kampen: de "zoomers" en de "battledads." Dit debat, dat zich concentreert op de bewegingmechanica in het spel, kwam voort uit de bèta van Battlefield 6, waar de nieuwe bewegingsmechanismen meer leken op die van andere snelle shooters zoals Call of Duty. Terwijl oudere spelers, vaak aangeduid als battledads, pleiten voor een meer tactische benadering, zijn jongere spelers, de zoomers, enthousiast over de snellere speelstijl.
nOntwikkelaars EA en DICE hebben aangekondigd dat ze de bewegingsmechanica zullen aanpassen om een betere balans te vinden tussen beide speelstijlen. Recent zijn er aanpassingen gedaan aan de snelheid en de sprongen van de spelers, wat zowel kritiek als waardering heeft opgeleverd van verschillende communityleden. Hoewel sommige spelers blij zijn met de veranderingen, zijn anderen bang dat extra aanpassingen het spel te veel zullen wijzigen.
Wat zijn de belangrijkste veranderingen in de bewegingsmechanica van Battlefield 6?De belangrijkste veranderingen zijn een vermindering van de horizontale snelheid, een beperking van het springen en schieten tegelijk, en wijzigingen in het momentum tijdens het bewegen. Dit alles is bedoeld om een traditioneler Battlefield-gevoel te creëren.
Battlefield 6, dat op 10 oktober 2025 werd gelanceerd, heeft een sterke start gemaakt met 7 miljoen verkochte exemplaren in de eerste drie dagen. De game blijft populair in de first-person shooter genre door zijn nadruk op teamtactiek en strategische gameplay, wat het onderscheidt van snellere shooters zoals Call of Duty. Met voortdurende updates en hotfixes blijven de ontwikkelaars zich inspannen om tegemoet te komen aan de wensen van hun spelers.
Reacties
Man, watching DICE try to balance these movement mechanics feels like watching someone cook for picky eaters at a family dinner. They're gonna need more than tweaks to make both sides happy with this fundamental design clash.
It's wild how movement mechanics have become the new frontier for shooter identity wars. DICE is basically trying to thread the needle between two different genres at this point.