De producer van Battlefield 6, Jeremy Chubb, heeft in een interview aangegeven dat Battlefield: Bad Company 2 een grote inspiratiebron is geweest voor de ontwikkeling van de aankomende shooter. Hij erkent dat Battlefield 2042 iets miste van de destructieve elementen die de serie zo herkenbaar maken. Chubb benadrukt dat Bad Company 2 uitblinkt in zijn destructieve gameplay, wat de identiteit van het spel definieert. Om deze elementen opnieuw te integreren in Battlefield 6, zijn er open beta-testen gepland op 7 augustus, met volgende testen op 9 en 14 augustus. Battlefield 6 wordt op 10 oktober gelanceerd voor PC, PS5 en Xbox Series X/S, maar zal niet beschikbaar zijn voor Nintendo Switch 2.

Wat maakt Battlefield 6 anders dan zijn voorganger Battlefield 2042?

Battlefield 6 richt zich op het terugbrengen van de geliefde elementen van eerdere spellen zoals Battlefield 3 en Battlefield 4, waaronder destructieve gameplay en het klassieke klassenysteem van Assault, Support, Engineer, en Recon. Dit verschilt van Battlefield 2042, dat niet dezelfde aantrekkingskracht had en de destructieve ervaring mist die fans van de serie verwachten.

Battlefield is een iconische franchise die bekend staat om zijn grootschalige oorlogsimulaties, waar teamwerk en strategie centraal staan. Met de release van Battlefield 6 verwachten fans een terugkeer naar de roots van de serie, met meer focus op destructie en gameplay-elementen die het genre hebben gedefinieerd. De game belooft een combinatie te zijn van nostalgie en moderne innovaties, wat zowel oude als nieuwe spelers kan aanspreken.