Battlefield fans onthullen mogelijke locatie in de echte wereld in nieuwe kunst

Sep 18, 2024 11:49 AM

EA heeft recent gesproken over de aankomende Battlefield-game, waarbij Vince Zampella, de hoofd van Respawn en GM voor EA Studios, bevestigde dat het spel zich in een moderne setting zal afspelen. Fans zijn begonnen met het analyseren van het onlangs vrijgegeven concept art en geloven dat het zich afspeelt in het door oorlog geteisterde Gibraltar. Met zijn strategische ligging als brug tussen Europa en Afrika, lijkt dit een logische keuze voor een conflict-gebaseerd spel. Er zijn ook geruchten dat het traditionele klassenmechanisme het Specialist-systeem zal vervangen en dat er nieuwe gameplay-elementen zoals schip-tot-schipgevechten en natuurverschijnselen zullen worden geïntroduceerd.

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van de nieuwe Battlefield-game?

De nieuwe Battlefield-game zal zich richten op traditionele klassen in plaats van het Specialist-systeem. Daarnaast zal er ship-to-ship en helicopter combat aanwezig zijn, evenals de impact van natuurverschijnselen zoals wildfires.

De Battlefield-franchise heeft in het verleden Gibraltar al eerder verkend; het werd in 2006 gezien in Battlefield 2142 met een exclusieve map. Dit toont aan dat de ontwikkelaars vaak terugkeren naar iconische locaties om spannende gameplay-ervaringen te creëren. Met verschillende EA-studio's die samenwerken aan de game, zijn de verwachtingen hooggespannen, maar er is nog geen releasedatum of specificatie van de platformen bekendgemaakt.