Beetlejuice vervolg breekt records met 110 miljoen dollar première

Sep 09, 2024 1:12 PM

Beetlejuice Beetlejuice heeft een indrukwekkende openingsweekend van $110 miljoen behaald, wat het de op één na grootste septemberdebuut in de VS maakt. Deze horrorcomedy sequel, geregisseerd door Tim Burton, komt 36 jaar na de originele film uit en heeft veel castleden die hun rol opnieuw spelen. Het openingsweekend van Beetlejuice Beetlejuice overtreft dat van It: Chapter 2 ($91 miljoen) en staat alleen achter It ($123 miljoen). Met een internationale opbrengst van $35,4 miljoen komt het wereldwijde totaal op $145,4 miljoen, een mooi resultaat vergeleken met het productiebudget van $100 miljoen. De film kreeg een 7/10 beoordeling van IGN, waarbij opgemerkt werd dat het een charmante, zij het gewichtloze, legacy sequel is waarin de hele cast plezier heeft. Er is echter enige twijfel over de mogelijkheid van een derde film, hoewel de commerciële successen misschien vragen oproepen.

Wat zijn de verwachtingen voor een mogelijke vervolgfilm na het succes van Beetlejuice Beetlejuice?

Hoewel Tim Burton twijfels heeft geuit over de mogelijkheid van Beetlejuice 3, kan het commerciële succes van Beetlejuice Beetlejuice er mogelijk voor zorgen dat de studio opnieuw naar een vervolg kijkt. Fans kunnen dus hopen op verdere avonturen in deze gewaardeerde franchise.

Beetlejuice is een kultklassieker die oorspronkelijk in 1988 uitkwam en een mix van horror en comedy biedt. De film staat bekend om zijn unieke visuele stijl en memorabele karakter, Beetlejuice, gespeeld door Michael Keaton. De sequel speelt in op de nostalgie van fans en probeert de humor en de creativiteit van het origineel vast te houden, terwijl het ook nieuwe elementen toevoegt. Het succes van de franchise heeft geresulteerd in verschillende spin-offs en merchandise door de jaren heen.