Het aankomende spel Reach van nDreams biedt een spannende mix van parkour en actie, wat doet denken aan Blood & Truth en Mirror's Edge. In de proloog kruip je in de huid van Rosa en moet je vijanden uitschakelen met een magische boog terwijl je een explosieve omgeving overleeft. Het begin belooft volle actie, maar naarmate het spel vordert, verandert het tempo en de setting, wat voor sommige spelers als een tegenvaller kan aanvoelen. De visuals zijn aantrekkelijk, maar niet altijd hoogstaand, wat kan afdoen aan de algehele ervaring. De gameplay biedt interessante puzzels en fysieke uitdagingen, maar de ondergrondse setting kan repetitief worden.
Wat zijn de belangrijkste gameplay-elementen van Reach?Reach combineert parkour, actie en puzzels in een unieke ervaring. Spelers navigeren door dynamische omgevingen, zowel op de oppervlakte als in ondergrondse tunnels, en gebruiken een variëteit aan wapens en gadgets, zoals een magische boog en een sci-fi grijphaak, om vijanden te verslaan en puzzels op te lossen. De gameplay is fysiek uitdagend, maar het tempo kan wisselen naarmate je verder komt in het spel.
Reach is een nieuw project van nDreams Elevation, een studio bekend om zijn VR-games zoals Synapse. De studio heeft bewezen ervaring in het creëren van meeslepende ervaringen, waardoor de verwachtingen voor Reach hoog liggen. Met een aanstaande release op 16 oktober voor platforms zoals Steam, Quest 3/3s en PlayStation VR2, zijn spelers enthousiast om te ontdekken wat dit spel allemaal te bieden heeft.
Reacties
Man, it's like they built a killer rollercoaster but forgot to add the loop-de-loops after the first drop. Still, that mix of parkour and magic has me crossing my fingers for the full release.
It's always a bummer when a game's opening hours don't carry through the whole experience, but I'm still holding out hope that nDreams can stick the landing. That parkour and bow combo looks too fun to write off just yet