Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

Bethesda verwijdert bloed en lichaamsdelen uit Starfield: Dit is waarom

Jan 14, 2025 6:08 PM

In een recent interview heeft een voormalige werknemer van Bethesda onthuld dat het spel Starfield oorspronkelijk gore en verminkingen zou bevatten, maar dat deze functies om technische redenen zijn verwijderd. Dennis Mejillones, een karakterartiest die heeft gewerkt aan The Elder Scrolls 5: Skyrim en Fallout 4, verklaarde dat de interactie tussen ruimtepakken te complex bleek te zijn. Fans van de serie hebben hun teleurstelling geuit over het ontbreken van deze elementen, die eerder aanwezig waren in Fallout 4. Mejillones gaf echter aan dat het maken van gore beter paste bij de humor van Fallout dan bij de serieuze toon van Starfield. Starfield, dat in september 2023 uitkwam, heeft inmiddels meer dan 15 miljoen spelers getrokken en biedt een uitgebreide RPG-ervaring met respectabele gevechten.

Waarom zijn de gore en verminkingen verwijderd uit Starfield?

De gore en verminkingen zijn verwijderd vanwege de technische complexiteit die voortkwam uit de verschillende interacties met de ruimtepakken. Het team vond het een uitdaging om te zorgen dat alles correct werkte, wat leidde tot het besluit om deze functies niet op te nemen.

Starfield is Bethesda's eerste grote single-player RPG in acht jaar en speelt zich af in een uitgestrekt universum waarin spelers hun eigen avontuur kunnen creëren. Het spel heeft een rijke geschiedenis van ontwikkeling, waarbij Bethesda zich aanvankelijk richtte op het aanbieden van een diepgaande en meeslepende ervaring. De afwezigheid van gore en verminkingen heeft sommige fans teleurgesteld, maar het spel heeft desondanks een aanzienlijk aantal spelers aangetrokken en wordt geprezen om zijn uitgebreide quests en gameplay-elementen.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons

Login or register to join the conversation
Mr. Bison Mr. Bison commented on: 2025-01-14 20:18:02
It's fascinating how technical limitations can shape a game's design, especially for a universe as immersive as Starfield's. Even without the gore and dismemberment, it seems like Bethesda has still managed to deliver a compelling narrative that has resonated with millions of players.
Stimpy Stimpy commented on: 2025-01-14 20:00:04
It's fascinating how the technical hurdles faced during development can drastically shape a game's mechanics, like those in Starfield. Even without the gore, it's great to see that players are still drawn to the rich storytelling and expansive universe—proof that substance often outweighs shock value
Rolling R!ck Rolling R!ck commented on: 2025-01-14 19:54:02
It’s fascinating to see how technical limitations can influence a game’s design choices, especially in a universe as expansive as Starfield's. While some fans may miss the gore from Fallout, it’s clear that the focus on narrative and exploration is what makes Starfield stand out in its own right
Bekijk meer artikelen