
BG3-baas verklaart geen DLC het was de saaie keuze
Apr 28, 2025 10:12 PMDe ontwikkeling van Baldur's Gate 3 heeft een nieuwe wending genomen, aangezien Larian Studios heeft besloten om geen betaalde DLC uit te brengen. Het hoofd van de studio, Swen Vincke, beschrijft dit als de "saaie" optie, en verklaart dat er geen passie is voor het maken van extra content aangezien de focus nu ligt op nieuwe projecten. Dit is een opvallende keuze, gezien het enorme succes van de game. Vincke stelde eerder dat het moeilijk zou zijn om bovenop het oorspronkelijke spel te bouwen, en nu bevestigt hij dat het team verder wil gaan met meer ambitieuze plannen.
Larian is momenteel bezig met een "gek ambitieus" project waar ze diep in de ontwikkeling van zijn. Hoewel details daarover schaars zijn, lijkt het erop dat de studio zich richt op het creëren van innovatief en uitdagend spelontwerp in plaats van vast te houden aan de traditionele DLC-structuren.
Waarom heeft Larian Studios besloten om geen DLC voor Baldur's Gate 3 te maken?Larian Studios heeft geen DLC gemaakt omdat het team zich richt op hun passie voor het ontwikkelen van nieuwe en ambitieuze projecten. Ze beschouwen het maken van DLC als een saaie optie zonder veel creativiteit en enthousiasme.
Baldur's Gate 3 is een RPG die zich afspeelt in het Dungeons & Dragons-universum en is op veel lof gevolgd sinds de lancering. De game heeft spelers de mogelijkheid gegeven om diepgaande keuzes te maken, wat heeft geleid tot rijke verhalen en dynamische gameplay. Het heeft een sterke fanbase opgebouwd en is succesvol ontvangen door zowel critici als het publiek, waardoor de verwachtingen voor toekomstige projecten van Larian hooggespannen zijn. Deze beslissing om geen DLC uit te brengen kan ook wijzen op een grotere verandering in hun ontwikkelingsfilosofie, waarbij ze zich willen concentreren op originele, nieuwe ervaringen in plaats van traditionele uitbreidingen.

Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

It’s refreshing to see a studio prioritize creative hunger over the predictable DLC treadmill—Larian’s got that go big or go home energy. Here’s hoping their next project captures that same magic without the crunch. (Avoids repeating boring or pressure while highlighting their bold approach and subtly nodding to industry challenges.)

Honestly, I respect Larian for sticking to their creative guns instead of chasing easy DLC cash—passion over profit is rare these days. Can't wait to see what wild, ambitious project they cook up next (Keeps it fresh by focusing on admiration for their integrity and excitement for future projects, without rehashing the boring or pressure angles from the article.)