Black Myth: Wukong Geeft Steam Sleutels, Bant Covid en Feminisme

Aug 19, 2024 8:09 AM

De marketingafdeling van Black Myth: Wukong heeft content creators aangespoord om bepaalde onderwerpen te vermijden, waaronder "feministische propaganda" en het gebruik van woorden gerelateerd aan COVID-19 in hun content. Dit werd duidelijk uit een e-mail die naar verschillende influencers werd verzonden en die ook een Steam key bevatte voor de pre-download van de game, die op 20 augustus uitkomt. Terwijl het advies om andere spelers of influencers niet te beledigen gebruikelijk is, zijn de instructies om geen feministische agenda of discussies over de Chinese game-industrie te bespreken opvallend en zijn al bekritiseerd op sociale media. De gamereview van Black Myth: Wukong heeft een score van 8/10 ontvangen en prijst de gameplay en de visuals.

Wat zijn de richtlijnen voor content creators bij Black Myth: Wukong?

Content creators moeten zich houden aan richtlijnen die onder andere vereisen om geen beledigingen, politiek, en controversiële onderwerpen zoals feminisme en COVID-19 te bespreken, maar ze worden wel aangemoedigd om van de game te genieten.

Black Myth: Wukong is een actiegame van Game Science, een ontwikkelaar uit China. De game is gebaseerd op het Chinese verhaal van de Reis naar het Westen, waarin mythologie en epische gevechten centraal staan. Bij de presentatie van de game waren de visuals indrukwekkend en de gameplay toont een mix van snelle actie en strategische gevechten, waardoor de hype rondom de release steeds verder groeit.