Blizzard medeoprichter Mike Morhaime heeft een nieuwe live-service game gelanceerd genaamd Wildgate, ontwikkeld door Moonshot Games, een studio onder zijn nieuwe uitgeverij Dreamhaven. Wildgate is een crew-gebaseerde first-person space shooter die beschikbaar is op PC, Xbox Series X/S en PS5. In het spel verkennen spelers als "prospectors" de ruimte op zoek naar een eeuwenoud artefact, de Artifact. Teams moeten het artefact verzamelen en de uitgang bereiken, of rivalen vernietigen om de ruimte te domineren. De game heeft een cartooneske stijl met kleurrijke aliens en een levendige sci-fi esthetiek. Morhaime benadrukt dat het doel van Dreamhaven is om rijke, fantasierijke en diepgaande game-ervaringen te bieden. Wildgate zal regelmatig updates en seizoenscontent ontvangen, terwijl zij optionele cosmetische in-game aankopen aanbieden.
Wat maakt Wildgate uniek ten opzichte van andere live-service games?Wildgate onderscheidt zich door zijn cartoonachtige stijl en focus op teamwork, waarbij spelers als prospectors samen werken en strategisch moeten handelen om de Artifact te bemachtigen of rivaliserende teams te verslaan.
Wildgate komt in een tijd waarin de live-service gamingmarkt vol uitdagingen zit. Veel games hebben het moeilijk om aan de verwachtingen van spelers te voldoen, en de concurrentie is intens. Morhaime, die eerder betrokken was bij iconische titels zoals World of Warcraft en Overwatch, hoopt dat Wildgate een frisse wind kan brengen in het genre. Met de opkomst van diverse succesvolle titels zoals Fortnite en GTA 5, is het spannend om te zien hoe Wildgate zich in deze competitieve arena zal positioneren.
Reacties
The prospector angle is such a cool spin—finally, a space shooter where looting feels like an actual adventure instead of just grinding for loot. Morhaime’s track record with live-service games has me cautiously optimistic, but I’m already hooked on that vibrant art style.
(Keeps it fresh by focusing on the adventure vibe and Morhaime’s legacy, while avoiding overlap with existing comments.)
Love the focus on cooperative play and exploration—feels like a fresh twist in a genre that’s usually all about PvP chaos. Also, that cartoonish art style gives me serious Saturday morning cartoon vibes, and I’m here for it.
(Keeps it casual, highlights unique aspects without rehashing other comments, and adds a bit of personality.)