Blizzards StarCraft, Overwatch, Diablo Shows Geschrapt Na Netflix Rechtszaak

Sep 30, 2024 1:43 PM

Blizzard Entertainment had plannen voor Netflix-adaptaties van hun populaire franchises StarCraft, Overwatch en Diablo, maar deze plannen zijn in de soep gelopen toen Blizzard Netflix aanklaagde. Dit gebeurde naar aanleiding van het ontslag van de voormalige CFO Spencer Neumann, die zijn contract overtrad door CFO van Netflix te worden. Fans van Blizzard zijn teleurgesteld, vooral over het gemiste potentieel van een Overwatch-animatieserie, gezien de indrukwekkende shorts die reeds zijn gemaakt. StarCraft had ook de kans om een bijzondere adaptatie te worden, dankzij de geweldige cutscenes. Warcraft, dat een CGI-film had die in 2016 uitkwam met beperkte successen, staat niet op Schreiers lijst. Blizzard werkt momenteel aan uitbreiding Vessel of Hatred voor Diablo 4, terwijl ze ook Overwatch 2 en World of Warcraft blijven ondersteunen.

Wat zijn de gevolgen van de rechtszaak tussen Blizzard en Netflix voor hun franchises?

De rechtszaak heeft geleid tot het annuleren van veelbelovende adaptaties van populaire Blizzard-franchises, wat tot teleurstelling heeft geleid bij fans die uitkeken naar visuele vertalingen van hun favoriete games.

Voor de fans is het teleurstellend dat een franchise zoals Overwatch, die perfect zou passen in een geanimeerde serie, nooit het licht heeft gezien op Netflix. StarCraft, dat bekend staat om zijn cinematografische kwaliteit in games, had eveneens een potentieel unieke adaptatie gekund. Terwijl andere franchises zoals Diablo 4 en Overwatch 2 actief worden ondersteund, blijven de adaptatiemogelijkheden voor StarCraft en Overwatch onbeantwoord.