Bloober Teams Cronos een sci-fi verschuiving van Silent Hill 2 remake

Oct 23, 2024 3:48 PM

Bloober Team heeft aangekondigd dat hun aankomende game Cronos: The New Dawn een sci-fi survival horror ervaring zal zijn, waarin ze bewust hebben gekozen om een andere richting op te gaan dan hun recentelijk uitgekomen Silent Hill 2 remake. Directeur Wojciech Piejko legde uit dat ze, om overlapping met hun Silent Hill-project te vermijden, besloten hebben om een afwijkende setting te gebruiken, specifiek in een post-apocalyptisch Polen in de jaren '80. Deze beslissing stelt hen in staat om een unieke wereld te creëren die afwijkt van meer aardse verhalen.

De game is gepland voor release in 2025 op PlayStation 5, Xbox Series X en S, en PC. De onthulling van Cronos kwam kort na de release van de Silent Hill 2 remake, en het team was er enthousiast over om terug te keren naar sci-fi na het uitbrengen van Observer in 2017. De keuze voor het sci-fi genre biedt nieuwe mogelijkheden voor gameplay en verhaalvertelling, waardoor de game zich onderscheidt van het andere werk van de ontwikkelaar.

Wat onderscheidt Cronos: The New Dawn van andere games in het genre?

Cronos: The New Dawn onderscheidt zich door zijn unieke post-apocalyptische setting en het sci-fi survival horror concept, die afwijkt van traditionele verhalen in de genre, vooral door de keuze van Bloober Team om een meer dystopische en futuristische wereld te creëren in plaats van zich te richten op typische aardse elementen.

Cronos: The New Dawn speelt zich af in een uitdagende en onvergevende omgeving, en zal spelers meenemen op een spannende reis vol angstaanjagende gebeurtenissen en unieke gameplay-elementen. Met de focus op een diepgaand verhaal en een innovatieve benadering van horror, belooft het een intrigerende toevoeging te worden in het portfolio van Bloober Team, dat bekend staat om zijn psychologische horror ervaringen.