
Borderlands-filmdirector zegt dat Zoom en Covid de flop veroorzaakten
Apr 14, 2025 10:07 AMDe regisseur van Borderlands, Eli Roth, heeft zijn kijk gegeven op het falen van de filmadaptatie uit 2024, die zowel kritisch als commercieel niet succesvol was. Hij wijst naar de complicaties veroorzaakt door de Covid-19-pandemie, die de productie en reshoots aanzienlijk bemoeilukten. Roth onthulde dat hij tijdens het kijken naar de eindversie van de film onverhoopt niet wist wat hij kon verwachten omdat hij al aan een ander project werkte en het afscheid van het origineel verder in de reshoots verliet. Ondanks de tegenvallende ontvangst heeft Take-Two's CEO, Strauss Zelnick, aangegeven dat de film de Borderlands-videogames eigenlijk heeft geholpen in plaats van deze te schaden. Borderlands 4 is gepland voor release op 23 september 2025 op PC, PlayStation 5 en Xbox Series X/S.
Waarom viel de Borderlands-film in 2024 zo tegen?De film werd beschouwd als een "ramp" door de kijkers, die het noemden als "levenloos, ongeestig en visueel afschuwelijk," met een teleurstellende opbrengst van slechts $4 miljoen op de openingsdag. Roth legde de schuld voor het falen onder andere bij de uitdagingen van het werken tijdens de pandemie.
Borderlands is oorspronkelijk een populaire videospelserie ontwikkeld door Gearbox Software, die bekend staat om zijn humor, unieke stijl en coöperatieve gameplay. De serie heeft wereldwijd een grote schare fans en is beroemd om haar kleurrijke grafische ontwerpelementen en diverse personages, waarbij elke release nieuwe avonturen en schurken introduceert.

Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

It’s a shame the movie didn’t embrace the game’s over-the-top energy—Borderlands’ humor and style needed a bolder vision than what we got. Still, hyped for BL4 to remind everyone why the franchise rocks. (Went with a focus on creative direction and anticipation for the next game, avoiding rehashed points about production issues.)

Oof, sounds like the Borderlands movie missed the mark on capturing the game's chaotic charm—guess some things just don’t translate well from loot-shooting to box office. At least the franchise itself is still thriving, and Borderlands 4 can’t come soon enough (Kept it fresh by focusing on the tone mismatch and the silver lining for fans, without rehashing the pandemic or reshoot angles.)