Borderlands Flopt in de Bioscoop; Gearbox CEO Beantwoordt Kritiek

Aug 12, 2024 3:40 PM

De film Borderlands heeft een teleurstellende start gemaakt in de bioscopen, met een wereldwijde opbrengst van slechts $16,5 miljoen tijdens het openingsweekend. Dit resultaat is in schril contrast met de succesvolle box office van andere films zoals Deadpool, die op de eerste dag alleen al $96 miljoen binnenhaalde. De kritiek op de film is overweldigend negatief, met een score van slechts 3 uit 10 op IGN. Gearbox CEO Randy Pitchford blijft echter optimistisch en benadrukt dat fans de videospellen meer waarderen dan de filmadaptatie. Ondanks het tegenvallende resultaat heeft Gearbox bevestigt dat ze werken aan de ontwikkeling van een nieuwe Borderlands game.

Waarom heeft de Borderlands film zo slecht gepresteerd?

De film heeft te maken met negatieve recensies van critici en fans, die vonden dat het de essentie van de videogame niet wist te vangen. Bovendien was de concurrentie in de bioscoop zwaar, wat ook heeft bijgedragen aan de lage opbrengsten.

Borderlands is gebaseerd op de populaire videospellen die bekend staan om hun unieke mix van actie, humor en een cel-shaded visuele stijl. De serie heeft een grote schare fans opgebouwd en de verwachtingen voor een filmadaptatie waren hoog, maar de teleurstellende ontvangst van de film kan invloed hebben op toekomstige projecten binnen het franchise.