Brendan Greene, beter bekend als "PlayerUnknown", de maker van PUBG, heeft ambitieuze plannen om het internet opnieuw vorm te geven. Hij streeft ernaar om HTTP, de basisstructuur van het internet, in 3D te creƫren, met schaalbare planeten waar miljoenen spelers kunnen samenkomen. Sinds zijn vertrek bij PUBG in 2019 heeft Greene PlayerUnknown Productions opgericht en werkt hij aan een 10-jarenplan dat bestaat uit drie games. De eerste, Prologue: Go Wayback, is een survivalgame die op 20 november in early access lancering zal krijgen. Deze game is niet alleen een spel, maar ook een demonstratie van geavanceerde technologie voor het genereren van steeds groter wordende 3D-werelden. Greene's visie is om de technologische basis voor een nieuwe, open-source internetervaring te bieden, wat een radicale verschuiving in de huidige digitale wereld zou kunnen betekenen.

Wat is Prologue: Go Wayback?

Prologue: Go Wayback is de eerste game in Brendan Greene's ambitieuze plan. Het is een survival- en oriƫntatietitel waarin spelers door uitgestrekte bossen navigeren en verschillende bedreigingen zoals kou, honger en dorst het hoofd moeten bieden. De game biedt een unieke ervaring van wereldgeneratie, waardoor spelers verschillende 3D-omgevingen kunnen verkennen.

PlayerUnknown Productions, opgericht door Greene in Amsterdam na zijn tijd bij PUBG, richt zich op innovatieve game-ervaringen en technologische vooruitgang. De studio heeft als doel om spelers een nieuwe manier van interactie te bieden door middel van een 3D-Internet-achtige omgeving, iets wat nog niet eerder in de game-industrie is geprobeerd. De eerste stap, Prologue: Go Wayback, is een belangrijke mijlpaal voor deze visie, en fans van Greene's eerdere werk zijn benieuwd naar de ontwikkeling van de komende games in de komende jaren.