Quantcast
Bryan Furys lach roept iconische Tekken dialogen op
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Bryan Furys lach roept iconische Tekken dialogen op

Jun 05, 2024 12:15 PM

Katsuhiro Harada, hoofdontwikkelaar van de Tekken-serie, heeft een boeiend inzicht gegeven in de ontwikkeling van de karakters en dialogen van de vechtspelfranchise. Hij gaf aan dat vóór Tekken 3 de personages niet spraken, maar met de verschuiving naar consoles wilde men de karakterisering versterken. Dit leidde tot Bryan's beruchte "Muwahaha!" lach, die in 1997's Tekken 3 werd geïntroduceerd. Harada vertelde ook hoe Dragunov, een personage dat nauwelijks sprak, onverwachts populair werd omdat hij uniek was.

Waarom spreekt Dragunov niet in Tekken?

Dragunov is ontworpen als het "negatief" tegenover Lili's "positief", waarbij de ontwikkelaars zijn karakter bewust beperkt hebben gehouden. Ondanks weinig dialoog en animatie werd Dragunov populair door zijn uniekheid en stilzwijgen.

Tekken is een van de oudste en meest bekende vechtspelfranchises in de gamingindustrie. Gestart in 1994, heeft het zich onderscheiden door zijn complexe gevechtssystemen en memorabele karakters, zoals Bryan Fury en Yoshimitsu. Tekken 8, het nieuwste deel, blijft trouw aan zijn roots met verbeterde grafische en gameplay-elementen, terwijl het nieuwe en oude fans blijft aantrekken.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen