Bungie's nieuwste project, Gummy Bears, lijkt inspiraties te trekken uit populaire games zoals Super Smash Bros. Dit MOBA-project is recentelijk overgedragen aan een nieuw team binnen PlayStation en heeft een aantal spannende gameplay-elementen. In plaats van traditionele levensbalken gebruiken spelers een percentage-gebaseerd schadesysteem, waardoor ze steeds verder kunnen worden weggeslagen naarmate hun schadepercentage toeneemt. Gummy Bears bevat verschillende spelmodi en drie hoofdtypen klassen: support, aanval en verdediging. Het doelpubliek lijkt jonger te zijn dan dat van Bungie's eerdere titel, Destiny, met een lo-fi, gezellige en kleurrijke esthetiek.

Na een tumultueus jaar bij Bungie, inclusief het ontslag van 220 medewerkers, is de toekomst van Gummy Bears onduidelijk. De game is inmiddels drie jaar in ontwikkeling, maar het is onzeker waar deze MOBA in de markt zal passen, vooral omdat veel gevestigde live service-titels momenteel domineren.

Wanneer kunnen we Gummy Bears van Bungie verwachten?

Er is nog geen officiële releasedatum voor Gummy Bears bekendgemaakt, en het is onduidelijk wanneer het project helemaal af zal zijn. De ontwikkeling verloopt al drie jaar, maar gelet op de recente veranderingen binnen Bungie kan het nog enige tijd duren voordat we meer nieuws over de release krijgen.

Gummy Bears is een interessant project voor Bungie, vooral gezien hun verleden met de succesvolle Destiny-serie. De overstap naar het MOBA-genre vertegenwoordigt een nieuwe richting voor het bedrijf, waarbij ze proberen een jonger publiek aan te spreken met nieuwe gamingmechanieken en een speelser ontwerp. De game belooft sociale elementen aan te bieden, wat ook kan bijdragen aan de aantrekkingskracht onder vrienden die samen willen spelen.